Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Degblandare

  • Geronimo 31 oktober 2008

    Jag har nu en Electrolux Assistent inkl. rulle och kniv och även degkrok.
    Jag tycker att maskinen är lite för klen för mina surdegar, och
    degkroken tycker jag inte fungerar så bra.
    Jag skall ha den kvar
    .Är det nån som har tips på en starkare apparat utan att den kostar en förmögenhet? :'(

  • Eery 31 oktober 2008

    hur många watt är den på? jag är i "köpartagen" och är tacksam för alla tips

    vill ha en riktig hushållsmaskin som "gör allt"

  • Ellii 31 oktober 2008

    Även jag funderar på att köpa en, men när man är fattig student så behöver jag en som inet är allför dyr.. Några tips?

    //Elin :)

  • Geronimo 31 oktober 2008

    Jag ska inte sälja min. Jag har så mycket tillbehör till den,men den är för klen för surdegen. Jag vill bara ha tips om starkare bra maskin.:D


    Skrivet av Eery den 31 okt 2008

    hur många watt är den på? jag är i "köpartagen" och är tacksam för alla tips

    vill ha en riktig hushållsmaskin som "gör allt"

  • Geronimo 31 oktober 2008

    Jag har sett att likadana som Jag har, brukar finnas på auktioner och kostar omkring 500 kr.
    Det är inte längesen det såldes en komplett med ALLA grejer till,och det är mycket grejer för 250 kronor, Jag var alldeles chockad,
    så lycka till!(Y)

  • Okänd 6 november 2008

    ... kenwood är en hyfasd bra allt i ett maskin, dock inte så bra om man vill göra tyngre degar (dock har den både vinge och visp till).
    Kitchen Aids är ju underbart snygga *drägglar* men tydligen ganska värdelösa när det kommer till degar.

    Själv har farmors gamla Elektrolux Assistent från 60talet.
    Den funkar bra, och framförallt så är den stor nog att göra stora degar i tillskillnad från många andra maskiner.
    Dock är den lite klen som redan har sagts.

    Vet att Philips har en lilknande maskin, har dock ingen aning om hur stark den är...

  • flabban 6 november 2008

    Jag har en gammal Bosch från 70-talet med alla tillbehör. Den kanonbra att göra matbrödsdegar med. Vet inte om den finns att köpa idag. En del maskiner gör dom ju till det sämre även om det mesta blir bättre. Jag är helnöjd med min. Hoppas du hittar en som du blir nöjd med. Lycka till.(Y)

  • The_mama97mia 6 november 2008

    Hej, det finns en tråd sen tidigare som heter Köksmaskin...
    Se på

    http://www.matklubben.se/matprat/tips_och_fraagor_foer_koeket_31/koeksmaskin__4532.html

    för ev mer konsumentrådgivning... Lycka till!

  • zonale 6 november 2008

    Kolla på Bosch, Geronimo. Du måste göra stora och fasta degar för min gamla Elektrolux har alltid klarat mina matbrödsdegar galant. Bakar heller inga surdegsbröd än, men blir så inspirerad av alla som kan det här på MK. Är frestad att prova. Skriker på hjälp om jag behöver.........:)

  • Statarfrun 6 november 2008

    Hej! Min Electrolux fungerar bra på vetemjölsdegar, - men Jag bakar mycket surdegsbröd och degar som är lite tyngre, och då jobbar maskinen väldigt ansträngt, så att maan tror att den skall skära ihop.Jag HAR haft både Kenwood och Bosch, men dom fungerade inget bra för Mig.
    Jag har börjat med att göra två satser efter varann, men som får jäsa ihop i samma "jäslåda" med löst lock. Det fungerar bra.:D





    Skrivet av hubert06 den 6 nov 2008

    Kolla på Bosch, Geronimo. Du måste göra stora och fasta degar för min gamla Elektrolux har alltid klarat mina matbrödsdegar galant. Bakar heller inga surdegsbröd än, men blir så inspirerad av alla som kan det här på MK. Är frestad att prova. Skriker på hjälp om jag behöver.........:)

  • Geronimo 6 november 2008

    Det är ju smart att göra dubbla satser,när inte assistenten orkar med att blanda tunga degar.
    Tack för tipset!:D

  • Geronimo 6 november 2008

    Det är ju smart att göra dubbla satser,när inte assistenten orkar med att blanda tunga degar.
    Tack för tipset!:D
    Oj nu blev det dubbelt.

    Jag trodde inte det första gick in, för att det tog så lång tid, därför tryckte jag en gång till på skicka. Ursäkta!

  • Lernmark 2 december 2008

    Hej Geronimo,
    Jag hade en Bosch maskin men där roterar bara degen och blir inte knådad, senare fann jag en begagnad maskin, den danska BJØRN minsta modellen. Den är lagom stor med degkrok, visp och en omrörare för tex potatismos.
    Nu på BLOCKET finns en typ:
    9 nov 13:12 Kitchen aid 3 800:-
    Kanske den räcker i styrka.
    Jag har bakat igenom Riddarbageriets bok och delvis Jan Heds bok. Surdeg är toppen.
    Hälsningar
    Claes

    Skrivet av Geronimo den 31 okt 2008

    Jag har nu en Electrolux Assistent inkl. rulle och kniv och även degkrok.
    Jag tycker att maskinen är lite för klen för mina surdegar, och
    degkroken tycker jag inte fungerar så bra.
    Jag skall ha den kvar
    .Är det nån som har tips på en starkare apparat utan att den kostar en förmögenhet? :'(

  • boz1965 2 december 2008

    Skrivet av Lernmark den 2 dec 2008


    Hej Geronimo,
    Jag hade en Bosch maskin men där roterar bara degen och blir inte knådad, senare fann jag en begagnad maskin, den danska BJØRN minsta modellen. Den är lagom stor med degkrok, visp och en omrörare för tex potatismos.
    Nu på BLOCKET finns en typ:
    9 nov 13:12 Kitchen aid 3 800:-
    Kanske den räcker i styrka.
    Jag har bakat igenom Riddarbageriets bok och delvis Jan Heds bok. Surdeg är toppen.
    Hälsningar
    Claes

    Skrivet av Geronimo den 31 okt 2008

    Jag har nu en Electrolux Assistent inkl. rulle och kniv och även degkrok.
    Jag tycker att maskinen är lite för klen för mina surdegar, och
    degkroken tycker jag inte fungerar så bra.
    Jag skall ha den kvar
    .Är det nån som har tips på en starkare apparat utan att den kostar en förmögenhet? :'(


    Gör Bjørn hushållsmaskiner också? Deras minsta professionella blandare är på 20 liter (har jag för mig).

  • Lernmark 2 december 2008

    Hej Geronimo,
    Här är min maskin som jag kom över begagnad. Hittar du en sådan så är den bra.
    http://www.wodschow.dk/Files/Wod/Filer/Download/Brochures/TEDDY/TEDDY_GB.pdf

    /Claes

    Skrivet av Geronimo den 31 okt 2008

    Jag har nu en Electrolux Assistent inkl. rulle och kniv och även degkrok.
    Jag tycker att maskinen är lite för klen för mina surdegar, och
    degkroken tycker jag inte fungerar så bra.
    Jag skall ha den kvar
    .Är det nån som har tips på en starkare apparat utan att den kostar en förmögenhet? :'(

  • Boundin 3 december 2008

    Ska investera i en Kitchen Aid.. Kanske får en av tomten *hoppas*! Velat ha en länge och de verkar toppen bra:)

  • Geronimo 3 december 2008

    Skrivet av Boundin den 3 dec 2008

    Ska investera i en Kitchen Aid.. Kanske får en av tomten *hoppas*! Velat ha en länge och de verkar toppen bra:)


    Är det kraftiga maskiner?
    Dyra?

    Ps.Tack alla härliga människor för alla tips som
    Jag har fått,(Y):D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.