Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Foccacia

  • fen0mena 17 juni 2009

    Jag tänkte göra foccacia till midsommarbuffén, fylld med fetaost, soltorkade tomater mm. (L)
    Vill ju gärna förbereda så man slipper stå o baka när det ska dansas runt stången :)
    Då undrar jag om ngn vet om man kan frysa färdig foccacia ( alltså med fyllning o allt)?? Blir det bra då?
    Eller kan man frysa degen när den är jäst o klar, sen plutta i fyllningen och grädda strax innan man ska äta? Har läst att många gör det med småfrallor, styckfryser när dom är jästa och sedan gräddar till frukosten..

    va tror ni?:o

  • zonale 17 juni 2009

    Det går alldeles utmärkt att frysa focaccia färdiggräddad och klar. Har gjort det ofta men däremot aldrig testat att frysa degen.:)

  • Bumbis 17 juni 2009

    Jag skulle göra färdigt fram till gräddningen dagen innan och ställa i kylen över natten och sedan grädda några timmar innan det är dags att äta. Detta har jag gjort flera gången med frallor och det är perfekt.

  • Lenkan 17 juni 2009

    Vi hade foccacia på mitt bröllop och den frös vi in med fyllning och allt och tinade över natt till bröllopet. Det fungerade jättebra!

  • fen0mena 17 juni 2009

    kanoners! jag bakar för fullt nu :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.