Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frusna frallor???

  • 12lotta 20 juli 2009

    Såg ett recept för ganska länge sedan på frallor som man frös som deg och sen tinade i kylen. Någon som minns???
    Skulle ha sparat det men... Hopps på tur....

  • redd 20 juli 2009

    Nu kan jag ha fel för jag går bara på vad jag har hört här i forumet, men jag tror att du kan göra det med alla frallor.
    Jäs klart bröden och istället för att stoppa dom i ugnen så lägger du dom i frysen på en plåt, när dom är hårda kan du lägga dom i påsar. Det kneppigaste borde vara att tina dom helt.

  • Akokin 21 juli 2009

    Annars har jag ett recept där du ställer degen i kylen under natten och gräddar klart dagen efter.

    1/3 pkt jäst, 5 dl kallt vatten, 1,5 tsk salt, 8 dl mjöl (man kan blanda, vete, graham, råg. Kan även ha i linfrön, nötter mm). Degen ska vara kladdig men inte rinnig.

    Ställ i kylen med bakduk under natten. Gör frallor, blir ca 8 st av degen. Grädda dem i 225 grader i ca 20-25 minuter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.