Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysan in vinbärssaft

  • daulwa 22 juli 2009

    Undrar om man kan frysa in vinbärssaft?
    Brukar göra det med flädersaft och jag undrar om man kan göra det med vinbärssaft oxå?
    Någon som vet?

  • mep 22 juli 2009

    Det går utmärkt att frysa all saft. Själv använder jag plastflaskor (sirapsflaskor) år efter år. Ett bra tips att frysa in vatten i en flaska och ha med som kylklamp vid utflykter. När vattnet i flaskan tinat, är det gott att dricka om man är törstig.

  • lena4 22 juli 2009

    Håller med dig mep-37.

    Jag gör på samma sätt som dig. Perfekt att ha som kylklampar.

    Och frysa saft är toppen. Jag brukar frysa rå saft i glasslådor och ta upp och koka med socker eftersom det går åt. Tar mindre plats i frysen. Och så är det gott med nykokt saft på vintern.

  • NicolinaZ 22 juli 2009

    Man kan också frysa ned oöppnade juiceburkar om man ska på längre campingfärd. Funkar som kylklampar tills de är drickfärdiga och tar inte plats efter det!

  • boz1965 22 juli 2009

    Frys koncentrerad saft i isbitspåsar och lägg så många du vill ha direkt i ett glas vatten när du ska använda dem.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.