Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

gasugn

  • mammaammie 31 maj 2011

    Någon som har ett bra tips hur man får färg på mat och bullar när man har gasugn, det ser ju rent äckligt ut när de kommer ut lika bleka som man stoppade in dom! har ej möjlighet att byta till el eller annat då bara gas finns i huset. tack på förhand A

  • Sacramento 9 juni 2011

    Joda gasugnar kan vara lite spannande, jag har under manga ar inte anvant annat an gasugnar utan storre problem. Till skillnad fran elugnarna kan du behova placera maten hogre upp i ugnen, da varmen alltid stiger ar det allti varmare i ugnens ovre del. For att skydda ex bullar och andra bakverks undersida kan det vara nodvandigt att bygga en luftspalt under platen. Sa satt din bullplat direkt ovanpa en langpanna ( djup plat ) och peta sedan in allt i ugnen.
    Nar det galler gratanger och annat ar detta ocksa en mojlighet men varfor inte skaffa en liten gasbrannare, dessa fylls med samma gas som cigarett tandarna. Ett otroligt trevligt och bra redskap i koket.
    Sitter utomlands och skriver detta sa det ar darfor det fattas lite bokstaver men jag hoppas du kan lasa detta i alla fall.

    Lycka till

  • mammaammie 12 juni 2011

    Tack, provade det igår och det blev MYCKET bättre. Tack.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.