Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Julbaket

  • rostok 15 december 2010

    Vad har ni för "måsten" gällande bakning till jul?

    I vår familj tycks det vara sultankaka som är det viktigaste. Märkligt då ingen egentligen gillar den. Men den måste tydligen finnas ändå, enligt mina vuxna barn. Dessutom får jag inte göra förändringar i hur den ska smaksättas. Hm, jag gör nog två olika i år, en "som vanligt" och en med andra frukter i.

  • solvik207 15 december 2010

    En klassiker,,,,Radiokakan är ett MÅSTE

  • croxie64 15 december 2010

    Jag brukar alltid baka mina egna pepparkakor. Är just nu igång och ska sätta en stor
    sats med pepparkaksdeg. I morgon blir det ett pepparkaks slott :) Förhoppningsvis i alla fall ;)

  • Moork 22 december 2010

    Julbröd med julmust ett "must" på vårt julbord.
    Kolla på
    http://morkomat.blogspot.com

  • Cassiopeya 22 december 2010

    Mina måsten är lussebullar och pepparkakor till lucia, knäck och fudge till jul! På julbordet måste mammas julsallad vara med :)

    Mors goda julsallad

  • DoctorWho 22 december 2010

    Vi brukar bjuda en del av släkten på fika på förmiddagen på julafton, så det blir några av deras favoriter + våra favoriter: Lussekatter, pepparkaksrulltårta med vaniljfyllning, rulltårta med chokladsmörkräm, engelska ingefärskakor (smakar citron och ingefära), apelsinsnitt (mormors recept), kardemummabullar (mammas), bruna bröd (mammas).

  • Marre73 22 december 2010

    Rågsiktskakor,mjuk pepparkaka o saffranslängd.Men från o med i år blir nog snickerskakan ett måste med,finns det ngt godare? Då allra helst med rice crispies(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.