Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kan någon receptet på Ica´s bröd Vale??!!

  • MalleBalle 11 augusti 2009

    Jag har aldrig ätit något så gott bröd som Icas Vale.
    Det innehåller valnötter och russin. säkert linfrön och annat gott med. MEN jag kan inte hitta något recept någonstans i Internet. Hjälp mig!!

  • maithab 12 augusti 2009

    Eftersom du inte fått något svar är det väl många med mig som inte vet vad Ica Vale är för något eller inte heller kan hitta något liknande recept...

  • MalleBalle 14 augusti 2009

    Skrivet av maithab den 12 aug 2009

    Eftersom du inte fått något svar är det väl många med mig som inte vet vad Ica Vale är för något eller inte heller kan hitta något liknande recept...


    Ica Kvantum säljer ett bröd som dom värmer i ugn och säljer färskt i butiken. Det heter Vale. Helt sjukt gott!

  • MissLo 14 augusti 2009

    Det är väl det s.k. "bake off" brödet från Nordic Bake off. Tror knappast dom lämnar ut receptet men ingredienserna finns på deras hemsida
    http://nordicbakeoff.se/?page_id=17 - heter Valnöt russin honung
    Plockar man bort ingredienser som man inte behöver när man bakar hemma (emulgeringsmedel etc) så kanske man kan få till något liknande.

  • MalleBalle 16 augusti 2009

    Skrivet av ML den 14 aug 2009

    Det är väl det s.k. "bake off" brödet från Nordic Bake off. Tror knappast dom lämnar ut receptet men ingredienserna finns på deras hemsida
    http://nordicbakeoff.se/?page_id=17 - heter Valnöt russin honung
    Plockar man bort ingredienser som man inte behöver när man bakar hemma (emulgeringsmedel etc) så kanske man kan få till något liknande.


    Det är fel bröd :(
    Men det är likt. Frågan är bara hur mycket utav vad?
    Det är vad jag är ute efter :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.