Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kontroll av recept

  • susanne6705 25 oktober 2015

    Jag bara undrar hur er sida kontrolleras. Sökte recept på matbröd utan jäst (ville egentligen ha surdegsbröd) och får upp en massa recept med jäst. Tråkigt tycker jag då det säkert är fler än jag som vill ha sådana recept.

  • irrevirre 31 oktober 2015

    Jag tror helt enkelt att det dels måste stå "surdegsbröd utan jäst" i texten någonstans för att sökningen skall funka OCH de flesta recept med surdeg innehåller lite jäst trots allt <_<

  • susanne6705 14 november 2015

    Jag har nu sökt "surdegsbröd utan jäst" och får då upp följande recept:

    Ingredienser
    Surdeg / Dag 1 :
    25 g Jäst
    1,5 dl Vatten (kallt)
    1,5 dl Dinkelmjöl

    Dag 2 :
    1 msk Rapsolja
    0,5 msk Salt
    3,5 dl Vatten (fingervarmt)
    2,5 dl Dinkelmjöl
    8 dl Specialvetemjöl

    Det innehåller alltså ett halvt paket jäst fast jag söker i texten utan. Svaret om att surdegsbröd innehåller jäst är i grunden helt fel då det inte ska innehålla detta. Kontrollera era recept bättre så slipper man gå in i onödan och kolla recept.

    Har upptäckt detta även på matrecept där man vill undvika vissa råvaror.

    I övrigt tycker jag att sidan är väldigt bra med många inspirationsrecept.

  • irrevirre 15 november 2015

    Jag gick in på avancerad sökning nu och ser att den är förändrad sedan jag såg den sist. Tidigare kunde man välja typ att recept med en viss ingrediens inte skulle visas. Det verkr inte gå nu och det är synd faktiskt.

  • eva23 15 november 2015

    Om du söker på surdegsbröd och sen klickar på "förfina din sökning" som står med röd text direkt under sökrutan och där skriver du jäst och klickar sen på "får inte innehålla" så kommer det upp recept utan jäst.
    Lycka till!

  • irrevirre 16 november 2015

    Ja, där är ju funktionen, såg inte den (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.