Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mors Dag - Surdeg

  • Majbaggen 25 maj 2010

    Drar en ny tråd om surdeg. På söndag är det ju som bekant för oss mammor att det är mors dag. Vet dock inte om det är lika känt bland alla pappor/barn?
    Men jag tänkte lite fint föreslå en kokbok...{bashful}
    Funderar då i tankarna om antingen Jan Hedhs "Bröd". Är den värd det? Har paindeMartins bok och är nöjd med den. Men eftersom jag övergått till surgrundsmatning á la Hedh, så kanske recepten stämmer bättre? Kan ge ytterligare en dimension, eller är det överdrift?
    Eller ska jag önska mig något annat lyxigt, typ massage, blommor...

  • jas65 25 maj 2010

    Oj
    Jag tycker jag firar morsdag varje dag.
    Höfta på med surdegar och presenter. Har vi pappor och barn missat denna högtid?
    Mvh
    Anders

  • Majbaggen 26 maj 2010

    Ja, jag får väl se om de kommer ihåg det. Har ringat in det i kalendern osv...{giggle}

  • rostok 26 maj 2010

    Hej, Jan Hedh har ju skrivit 2 olika böcker om bröd. Den ena heter bara Bröd och den andra Bröd & kaftebröd. Båda är bra. Den första är dock ganska rörig tycker jag. Den andra är nyare och bättre. En nackdel med dessa böcker tycker jag är att de är ganska invecklade och han använder många svåra eller rättare onödiga fackuttryck. Det kan verka som om han använder mycket mjöl i sina recept, man får ibland fylla på med extra vatten för att det inte ska bli för härd deg. Jag tycker dock helt klart att det är värt att ha en av böckerna, helst då den nyaste. Jag har lånat boken som Pain de Martin har skrivit och den tycker jag är sämre, även om jag förstår att det finns folk som gillar den också.

    Den bok jag tycker är bäst är Bröd från Brunkebergs bageri skriven av Heléne Johansson. Jag är lycklig ägare av den boken också. Dessutom är det mycket trevligt att kunna ringa eller skicka mail till dem med frågor. De svara vänligt och glatt!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.