Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mumsigt recept?

  • Ompiz 23 januari 2009

    Är det någon som har några tips på ett gott bröd som man kan baka? Skulle vilja testa något nytt & gott....

  • anluk 23 januari 2009

    Här kommer ett gott frallerecept. De är underbart goda.


  • LEDIVO 23 januari 2009

    Bröd med härlig färg och smak av farinsocker.
    Matbröd smaksatt med farinsocker

  • monac 23 januari 2009

    HÄR KOMMER 2 ST. FÖRSLAG!:D

    Parmesanbröd

    Bovetebröd med banan

  • jzw0010 23 januari 2009

    Ser att du redan fått flera förslag, men jag hittade ett recept på bröd med yoghurt och äpplen här på matklubben som är sååå himla gott och saftigt och otroligt lättbakat då det inte behöver jäsa!

    Lyckas inte förstå hur man bifogar recept men det heter "Grovt bröd med äpple och yoghurt"

  • monac 23 januari 2009

    Skrivet av jzw0010 den 23 jan 2009

    Ser att du redan fått flera förslag, men jag hittade ett recept på bröd med yoghurt och äpplen här på matklubben som är sååå himla gott och saftigt och otroligt lättbakat då det inte behöver jäsa!

    Lyckas inte förstå hur man bifogar recept men det heter "Grovt bröd med äpple och yoghurt"


    klicka på infoga recept och skriver in recept nr. mellan
    ]dessa[...:)så fogas det in! jätte smart!

  • Mellanbellan 23 januari 2009

    Detta är också bra. Görs i långpannan.
    Anitas youghurtbröd i långpanna

  • jzw0010 23 januari 2009

    Joo, så långt kom jag (efter en liten stund) men jag förstår bara inte var man hittar recept numret?

  • MammaModesty 24 januari 2009

    När man öppnar receptet så finns där ett nummer som man sedan skriver in här

    här kommer det brödet du sökte...

    Grovt bröd med äpple och youghurt.

  • MatHanna 24 januari 2009

    Rekomenderas(L).....underbara, saftiga, mjuka och mättande.... och rätt simpla, brukar variera dessa i det öändliga, sist minskade jag på fettet till hälften totalt 100 g (50g SMÖR+½dl olivolja) tillsatte en burk kesella, solrosrön, linfrön, kli och bytte ut hälften av mjölet till dinkelmjöl och grovt lantbrödsmjöl och bytte ut sockret mot honung....riktigt bra...igen....tror inte man kan misslyckas med dessa bullar...

    Degen blev rätt kletig den här gången men det gäller att vara försiktig med för mycket mjöl, resultatet blev ju toppen!

    Lycka till!!!!

    MatHanna

    Underbara havregrynbullar

  • majamia 24 januari 2009

    Detta är ett mycket gott och enkelt bröd att baka! Lycka till! :D

    Mörkt bröd

  • Okänd 24 januari 2009

    Lillans limpor.
    Det bästa bröd som finns? Och gott blir det också!

    2 kg (knappt) rågsikt
    3 dl farinsocker
    1 pkt jäst
    1 l vatten eller filmjölk (37grader)
    1 msk salt
    ev malda brödkryddor

    Blanda ut jästen i lite av vattnet, häll i degbunke eller assistent tillsammans med resten av vätskan.
    Tillsätt farinsocker och salt samt ev brödkrydda.
    Arbeta ner mjölet lite i taget, kör i maskin tills degen är slät och smidig.
    Låt jäsa 1 timma.
    Ta upp på mjölat bakbord, arbeta ner degen och dela den i tre lika stora delar, lägg i smorda avlånga formar (1,5l), låt jäsa under bakduk i yttrligare 1 timma.
    Sätt in formarna i 175 grader varm ugn på nedersta falsen ca 45 min eller till innertemperatur av 95 grader.
    Ta ut de färdiga bröden och pensla dem med kallt vatten, stjälp upp dem på galler och låt svalna under bakduk.

    Lycka till!

  • LEDIVO 24 januari 2009

    Skrivet av jzw0010 den 23 jan 2009

    Joo, så långt kom jag (efter en liten stund) men jag förstår bara inte var man hittar recept numret?


    Du måste börja med att ta fram receptet du ska infoga och då ser du receptets nr i fältet där du i vanliga fall skriver www-adresser.
    Därefter går du till inlägget och infogar receptet.
    Hoppas jag kunde förklara - Lycka till!

  • Maahl 24 januari 2009

    Det här är mitt favorit frukostbröd. Två rostade med smör och marmelad eller skinka och jag står mig till lunch.
    Bröd från lunchrestaurangen i Solna

  • Vetebullen 24 januari 2009

    Här ett bröd som man gärna äter lite för mycket av :D

    Rågkakor eller rågbaguetter

  • ingegerdb 24 januari 2009

    Hejsan!
    JAg skulle vilja rekomendera mitt recept! Mycket svårslaget då konsistensen blir perfekt, få ingredienser krävs samt att det blir så vackert att se på!

    Underbart italienskt bröd

  • ingegerdb 26 februari 2009

    Jag har en ny favorit!! Går snabbt att göra och smakar ljuvligt.
    Snabbt kumminbröd

  • UllaC 26 februari 2009

    Pröva gärna dessa 2 varianter!
    Matbröd med äpple
    Plommonscones

  • Disen 26 februari 2009

    Det här kommer från mig...:p
    Goda hälsolimpan

  • zonale 26 februari 2009

    Här kommer ett par av mina:
    Oliv- och tomatbröd.
    Solrosbröd

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.