Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nyponmjöl

  • rostok 26 oktober 2010

    Hej, jag undrar om ni vet var man kan få tag på nyponmjöl? Har letat i flera affärer men inte hittat. Kanske jag letat för dåligt, är lite handikappat och har svårt att springa fram och tillbaka i en affär.

    Anledningen till att jag skriver denna fråga här under bröd är att nyponmjöl är en naturlig ersättare för mjölbehandlingsmedel, som ju tyvärr finns tillsatt i mycket av det mjöl vi köper i affärerna, till och med i många ekologiska mjöl. Det gör mig arg att de inte har "rent mjöl i påsen" bokstavligt talat. Ok, det är säkert inget farlig med denna tillsats, men jag VILL inte ha något annat än mjöl när jag köper mjöl. Det som behövs till vill jag själv sätta dit.

    Obs, att jag inte frågar efter nyponsoppspulver, utan rent nyponmjöl.

  • The_mama97mia 26 oktober 2010

    Har du kollat i Hälsokostaffären?

  • rostok 26 oktober 2010

    nä, det har jag inte, har svårt att ta mig till någon sådan, närmaste är jätteliten och ligger över 3 mil hemifrån, på att ställe som jag har svårt att ta mig till, men jag kan ju ringa dit och fråga om de har det! Tack för tipset!

  • The_mama97mia 26 oktober 2010

    Men då kan du beställa på nätet - här t ex
    http://www.ortapoteket.se/product.asp?product=100

  • rostok 27 oktober 2010

    Jag kommer att beställa därifrån nästa gång. Min man kom igår till en hälsokost som hade, och han köpte, till ett pris av 298 kr för 200 g. Snacka om skillnad i pris. Han menade att eftersom jag pratat så mycket om det så ville han köpa det trots priset! Men, om någon tänker använda det till baket så rekommenderar jag att beställa på nätet, för det som maken köpte tål inte upphettning heller.

    Ps, jag kommer att använda det som kosttilskott istället, en liten sked på youghurten och müslin.

  • malinzko 5 november 2010

    bodystore.se tror jag har för 50 kr.

  • rostok 5 november 2010

    Hej och tack. Här: http://www.eldrimner.com/core/files/NB%20nr%202%202009%20dinkel%20med%20sl%E4ktingar.pdf ser jag att man istället kan använda mixade lingon, eller citronjuice. Jag ska testa med lingon då jag har en hel del sådana i frysen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.