Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Rödbetsbröd

  • rostok 13 oktober 2010

    Kanske en dum fråga, men ni som bakat bröd med rödbetor, hur smakar det? känner man mycket att det är just rödbetor i brödet?

    Jag har nu fått tag i färska rödbetor och tänkte göra en vildjäst på dem, sedan sila och använda bara vätskan. Tänkte att man då får ett rosa bröd som inte smakar rödbetor. Tror ni det kan stämma? Jag undrar eftersom jag nog är den enda i familjen som kan tänka mig att äta brödet om det smakar rödbetor, men jag tror jag kan få de andra att äta om brödet "bara" är rosa.

  • Peter_Stompare 17 oktober 2010

    Jag testade att baka bröd med rivna rödbetor förut. Det blev ett rosa bröd, men nästan ingen rödbetsmak så vitt jag minns. Däremot påverkas sötman.

  • rostok 18 oktober 2010

    Jättemycket tack, då ska jag ta och skala mina rödbetor och riva dem innan jag gör vildjästen på dem.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.