Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Söker matbröd!!

  • elinfrnrymden 30 maj 2009

    Är det någon som har ett bra recept på ett snabbt matbröd som är gott, som inte inehåller något konstigt ?? skulle gärna vilja veta snabbt för jag behöver receptet idag 2oo9o529 //kram Elin

  • poffa 30 maj 2009

    Kommer direkt att tänka på Scones.

    http://www.scones.se/

    Eller matmuffins:

    http://www.alltommat.se/matmuffins-passar-for-utflykt-eller-mellanmal-1.12765

  • maithab 30 maj 2009

    Nej, hellre ett filmjölksbröd med bikarbonat som jäsmedel om det ska vara ett nyttigt och gott matbröd som går snabbt (tar drygt en timme totalt).
    T.ex: Fullkornsbröd (ska se om jag klarar av att länka till det, annars får du väl söka här på matklubben)


    eller
    Grahamslingonlimpa.
    Denna lilla sats passar en liten brödform. Dubbla annars satsen.

    1 msk bikarbonat
    3 dl vetemjöl
    4,5 dl grahamsmjöl
    Ev. 1 tsk salt
    1 msk smör eller margarin
    2,5 dl mjölk, fil eller yoghurt
    2,5 dl lingonsylt

    Blanda tills det är en jämn smet.
    Grädda i 175 grader i ca 1 timme.

  • poffa 30 maj 2009

    Skrivet av maithab den 30 maj 2009

    Nej, hellre ett filmjölksbröd med bikarbonat som jäsmedel om det ska vara ett nyttigt och gott matbröd som går snabbt (tar drygt en timme totalt).
    T.ex: Fullkornsbröd (ska se om jag klarar av att länka till det, annars får du väl söka här på matklubben)


    eller
    Grahamslingonlimpa.
    Denna lilla sats passar en liten brödform. Dubbla annars satsen.

    1 msk bikarbonat
    3 dl vetemjöl
    4,5 dl grahamsmjöl
    Ev. 1 tsk salt
    1 msk smör eller margarin
    2,5 dl mjölk, fil eller yoghurt
    2,5 dl lingonsylt

    Blanda tills det är en jämn smet.
    Grädda i 1
    75 grader i ca 1 timme.



    Men "filmjölksbröd med bikarbonat" ska bakas samma dag, och vila till nästa dag. :)

  • elinfrnrymden 30 maj 2009

    tack för alla tips det blev att göra mat muffins med bacon, lök och soltorkade tomater. MUMS! (Y):D

  • Okänd 31 maj 2009

    Enkelt, snabbt och fram för allt gott matbröd!

    Lillans limpor

    Lycka till med baket!

  • maithab 1 juni 2009

    Skrivet av poffa den 30 maj 2009
    Men "filmjölksbröd med bikarbonat" ska bakas samma dag, och vila till nästa dag. :)


    Nej, det måste inte vila utan funkar utmärkt att äta direkt när det svalnat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.