Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

18-årskalas

• AnniJul 25 augusti 2009

Hej! Sonen fyller 18 år och jag skulle hemskt gärna vilja ha tips på mat att bjuda på. Vi blir ca. 18 per. både vuxna, barn och ungdomar. Kalaset är tänkt till helgen så det brinner i knutarna:) Tack på förhand!

• gimmiahug 25 augusti 2009

Oj! Är det så brådis ska du ju så klart hålla det enkelt!

Är det varm mat som gäller hade jag kört någon gryta som kan tillagas dagen innan och sedan bara värmas upp. Indiskt brukar vara välkommet när vi har kalas så ofta har jag gjort någon riktigt kryddig gryta, kokt pilaffris i ugnen och köpt Naan-bröd som bara värms upp. Till och med min kräsna mormor slukar allt som smakar curry, och det brukar gå hem hos de minsta med.

Om ni ska ha buffé eller kall mat - då finns det massvis med trådar här inne med förslag! En buffé går ju också att slänga ihop på köpta delikatesser (om än dyrt) så det kanske är det enklaste alternativet. Annars kan man ju också alltid ha en grillbuffé med lite olika köttslag eller korvar och ett par sallader... om vädret håller! :)

• Bumbis 25 augusti 2009

Jag tycker att du ska testa "Enkla kotletter". Det är verkligen jättegott och gillas av både stora och små. Enklare kan det inte bli. Ta gärna i lite sambal oelek så blir det ännu godare. Pressad potatis eller ris till och en sallad.

• The_mama97mia 25 augusti 2009

Till 18 personer - varför inte tacobuffé? Går ju garanterat hem hos barn o ungdomen i a f.

• Fiona 25 augusti 2009

"Kinesisk" kycklinglåda
    Detta hade jag på min 20årsfest.
    Var väldigt uppskattat av stora som små med bröd, smör, ost och sallad till.

• Glitterfia 26 augusti 2009

Den här grytan tyckte jag var så god och tänkte då jag åt den att den skulle vara bra till lite större kalas med blandade åldrar.

Min goda kycklinggryta

Den här är ju så god förståss. Den går att förbereda dagen innan, nästan klart. Pensla ägg och grädda den strax innan gästerna kommer. Servera med kokt jasmineris och en fräsch sallad..
    Åt den i helgen och gästerna åt så de sprack (nja inte helt sant)

Inbakad kassler

Tjälaknul (tjälaknöl)

Är ett enkelt och suveränt gott
    Servera med potatisgratäng / potatissallad, rödvinssås eller annan sås.

• jimboz 26 augusti 2009

Bjud på Tortillas och lite snacks...Gör en jättetårta och göm en Bimbo som hoppar upp och kramar om honom det slår det mesta :)

• hundtoki 27 augusti 2009

Taco med olika tillbehör!!!(Y)

När jag bjöd på det sist till ca 20 pers då åt de mest av ost, guacamole, majs och dipp såser.
    Gott och alla kan plocka de vill ha.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.