Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

3 rätters middag!!

  • Annelijo 19 september 2009

    Nu börjar det bli höst och man bjuder på annat än på sommaren!!Om ni bjuder på 3 rätters middag .Vad bjuder ni på då!!Man behöver lite nya tips!!:)
    Annelijo

  • mooseella 19 september 2009

    En hösträtt jag gjort tidigare, mycket uppskattat: Trattkantarellsoppa till förrätt, rosmos med kokt oxbringa och brylepudding till dessert. Plockar man svampen själv så blir det en billig bjudning (Y)
    Mannerheimare på rågknäcke som nr 1, hjortsadel med morotspure och kalopsskysås som nr2 och en vaniljpannacotta med lime marinerade hallon som nr 3. En dyrare middag men otroligt god...
    Imorgon ska jag servera Carpaccio till förrätt, sedan blir det lax på saltbädd med gräslökssås och en mousse au chocolat (hemgjord) med passionsfrukt på till dessert.

  • LEDIVO 19 september 2009

    Väljer i stort sett alltid en av de här två till förrätt
    Räkcocktail
    Räk- och laxrulle

  • jimboz 19 september 2009

    Jag skulle börja med en lätt soppa med sparris eller kanske kronärtskocka
    sedan bjuder jag på en Wellington som jag hyr in Gordon Ramsey att göra..
    till efterätt beställer jag en passionsfrukt sorbet som Jamie Oliver kutar över med sin Vespa.
    :)

  • gimmiahug 19 september 2009

    Idag hade vi en trerätters som bestod av följande; löjromstoast med färskost, citron och lite grönt, senaps-, oregano- och parmesanpanerade fläskfiléskivor som friterades och till det en spenat, tomat och vitlökssallad och sist blåbärspaj. Kufisk sammansättning, men oj så gott! Det enda höstliknande i dagens meny var väl blåbärspajen men så har det också varit sommar här i Malmö idag.....

    Snackar vi riktiga höstmenyer hade jag nog kört någon förrätt med svamp, en huvudrätt som värmer, typ en gryta eller möjligen en riktigt långsamt stekt stek med mos och skysås och sist en varm fruktdessert eller kanske en varm chokladhistoria. Eller nåt. Jag är inte en höst/vinterperson, men anser definitivt att det riktigt roliga med dessa årstider är maten! Billiga råvaror blir till lyxmenyer och jag NJUTER av detta (det vittnar vågen om varje februari ;) )

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.