Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

ÄGG, LAKTOS OCH NÖTFRIA RECEPT PÅ FIKABRÖD ÖNSKAS

  • MammaLena 1 april 2009

    HEJSAN!
    Finns det någon i detta eminenta forum som kan hjälpa mig med recept på fikabröd och även matbröd som är fria från
    Ägg, Laktos och Nötter. Receptet/recepten skall alltså vara HELT FRIA från nyss nämnda 3 faktorer.

    Vore ytterst tacksam för hjälp å det snaraste då jag hade tänkt ge bort recepten i födelsdagspresent till en bekant.

    Tack på förhand
    MammaLena

  • monac 1 april 2009

    oj vilken utmaning!:)
    måste fundera en stund!:o:)

  • monac 1 april 2009

    jag kan ge dig en länk...så kan du söka där!
    http://www.allergimat.com/searchrecept.asp?look_for=kaka&formul=namn&glutenfritt=1&vetestarkelsefritt=1&laktosfritt=1&aggfritt=1&imageField.x=25&imageField.y=6

  • Amika 1 april 2009

    http://www.mingoafamilj.se/recept/Allergi_recept.htm

    Där har du några fler. De är inte nötfria kanske, men det går ju lätt att byta ut. :)

    Hoppas du hittar något du gillar.

    Mvh
    Jonna

  • Gnurf 1 april 2009

    1 Äpple kanske!??? Men strössla inte hackade nötter över det...för då blir det fel....:o

  • MammaLena 1 april 2009

    Tack Amika för länken jag fick av dig.
    Tack även till dig monac.
    //MammaLena

  • The_mama97mia 1 april 2009

    tja matbröd kan väl inte vara så stora problem? de bröd jag bakar fyller kraven utan att jag ens vet om det... Mkt värre med sötebröd då

  • festmaten 1 april 2009

    Här kommer ett tips på äggfri kaka, jag har själv provat så jag vet att det funkar.

    Detta motsvarar 2 ägg:
    Häll 1 ½ dl hett vatten över 1 ½ tsk Fiberhusk. Vispa kraftigt med elvisp så att du får in mycket luft och smeten blir klumpfri.

    Vispa ut äggersättningen med smör, mjölk eller annan vätska innan den blandas med de torra ingredienserna.

  • AnnaLenaN 2 april 2009

    Hej!
    Titta i min kokbok under kategorin Äggfritt. Mjölken och smöret går alltid att byta ut mot mjölkfria produkter.

  • MammaLena 3 april 2009

    Tack även Du AnnaLenaN för hjälpen.

    Underbart med alla dessa hjälpande händer.

    //MammaLena

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.