Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Åldersdiabetes

  • piusamadeusmozart 20 november 2008

    Önskar recept på bakverk för diabetiker. Alla mina grannar är mer eller mindre över 80 år och nästan alla har diabetes. Idag fick jag hjälp med ett helt lass med ved (de är allerta) och skulle vilja överraska med något gott som tack.

  • Roggan 20 november 2008

    Petit choux fylld med frukt och grädde kanske? Blir lite festligt!:D

  • piusamadeusmozart 20 november 2008

    Tack för svar, men vad är petit choux? Hur gör man dem, tänk på att jag bor i Italien.

  • jessica-j 20 november 2008

    Jag arbetar på ett äldreboende och där brukar vi ofta göra bland annat våfflor, för diabetikerna byter vi bara ut sylten till en osockrad variant..

  • jessica-j 20 november 2008

    det finns recept på petit choux här på matklubben.. det är jätte gott...

  • piusamadeusmozart 20 november 2008

    Skrivet av jessica-j den 20 nov 2008

    Jag arbetar på ett äldreboende och där brukar vi ofta göra bland annat våfflor, för diabetikerna byter vi bara ut sylten till en osockrad variant..


    Gud vad härliga ni är på matklubben, när man frågar något så får man genast svar!!!!!!

    Du tänkte inte på att jag bor i Italien och där finns inte våfflor, men när jag tänker efter så har jag faktiskt ett gammalt våffeljärn i källaren, ett som man använder på vedspis men funkar bra även på gasspis. Det kanske är dags för ett våffelkalas för mina jättefina grannar som har lärt mig så mycket om Italiensk matlagning.

    Tack Jessica, sen söker jag petit cioux, dags att förbereda maten till ungdomarana som kommer från skolan.
    P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.