Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Annorlunda potatissallad

  • anault-4 9 maj 2010

    Hej!

    Ska servera dubbelmarinerad fläskfilé till helgen och tänkte servera den med potatissallad. Någon som har tips på en god potatissallad utan majonäs och creme fraiche. Gärna någon med lite italiensk touch!

  • mafia 9 maj 2010

    Jag har ett recept på en god potatissallad med italienska smaker. Ska skriva in receptet under namnet italienispirerad potatissallad.
    hälsningar Mafia

  • The_mama97mia 9 maj 2010

    Italiensk potatissallad med citron, olivolja och basilika

    den här blir toppen!

  • Penne 9 maj 2010

    Nu kanske du tänker dig en sallad med en vinegrätt bara men annars är den här jättegod. Jag har svårt med måtten, men på ett ungefär:

    Blanda:
    1 kg kokt kall potatis i tärningnar eller vad man föredrar.
    2 flaskor caesardressing (salladsdressing på flaska, finns överallt)
    2 pkt knaperstekt bacon i småbitar
    1 strimlad/hackad purjolök

    Som sagt, jag är dålig på måtten, men man ser ju vad som behövs mer eller mindre av när man gör den. Supergod!

  • Tillberga 9 maj 2010

    Färskpotatissallad med ruccola
    Potatissallad Grekisk
    varm potatissallad
    Sommarpotatissallad

    några som jag tycker är goda och bra

  • Countrygirl 9 maj 2010

    Här är ett recept du kan testa.
    Fransk potatissallad

    Lycka till! {cowboy}

  • Mistys 11 maj 2010

    Ljummen sparrispotatissallad

    Denna är supergod. Ska göras till examen med dubbelmarinerad fläskfilé!

  • Shoutoutloud 11 maj 2010

    Jag brukar göra en sån här sallad.

    ½ ask Ruccolasallad och ½ ask babyspenat eller vad du vill,
    1-2 askar körsbärstomater,
    1 rödlök,silverlök eller salladslök,
    oliver om man vill
    gurka om man har tänkt äta allt samma dag annars blir den vattnig.

    blanda alla ingredienser.
    koka under tiden små fina delikatesspotatisar med skal.

    små delikatesspotatisar typ 1 kg.
    1 pkt 150g äkta fetaost

    gör en salladsvinägrett bestående av ca 1 dl olivolja, 1pressad lime, 2 tsk dijonsenap.

    koka potatisarna helt färdiga, ta upp och lägg på skärbräda. låt skalet vara kvar.
    halvera potatisarna och blanda ner i salladen. slå vinägretten över de varma potatisarna. lägg i fetaosten och blanda samman allt. servera genast!

    är supergott till sommarens alla grillade rätter och till fisk och känns nyttigare och har mer smak än nån potatissallad med massa majonnäs som är köpt på burk.
    man kan blanda i vad man gillar. man kan ha i soltorkade tomater eller grillad sparris och sånt om man gillar det.
    man kan höfta sig fram ang "måtten"

    men vinägretten över de varma potatisarna och fetaost mmm, säger jag bara!{eat}

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.