Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baguette på havregrynsgröt?

  • cecilialundmark 16 juli 2008

    Jag är så frustrerad att jag inte hittar receptet till den godaste hembakta baguetten vi gjorde på Hemkunskapen i högstadiet. Det jag minns var att vi kokade nästan som en havregrynsgröt och sedan blandade i mjöl och allt vad det var.
    Brödet blev så otroligt saftigt men jag minns som sagt inte hur man gör det, och hittar inget bra recept på nätet som känns likadant.

    Kan någon hjälpa mig att finna något liknande?
    Nån som kanske har en gammal HK-bok hemma med recept? :)

  • Skinna 16 juli 2008

    jag har tittat i min gammla HK-bok utan reultat, sen gick jag över till Rutiga bakboken - ICA förlag. MEn jag hittade inte hekker där , där man kokar havregrynen. Men jag vet en som gör de bullarna i byn jag ska kolla med henne.

  • systeryster 16 juli 2008

    Havregrynslimpor

    Det här tycks ju kokas som gröt först.... kan det vara något liknande.
    Jäsningstiden på 30+40 min talar kanske inte för att det var något man hann med på en hemkunskapslektion.:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.