Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka glutenfritt matbröd i bakmaskin

  • Dorabellan 14 januari 2011

    Har nyligen fått "domen" glutenintolerant och ska inte ens kunna använda färdiga mixer med vetestärkelse i. Har införskaffat bakmaskin för att kunna baka mitt eget matbröd eftersom det finns ett begränsat utbud(som dessutom kostar skjortan) Har baka i maskin med vetestärkelse i mixen till min som och det blir finfina bröd MEN när jag ska baka till mig själv utan denna stärkelse blir det bara kompakt och ogräddat. De recept jag testat hittills har jag dessutom fått lov att tillsätta mer vatten i annars har det bara blivit en "cementklump" i bakmaskinen. Ytterst tacksam om Du har ett recept som funkar. Jag har förresten en Tefal XXL bakmaskin och kör på glutenfria programmet vid mina förtvivlade försök. MEN skam den som ger sig...

  • Hilmer54 16 januari 2011

    Sök på celiakiförbundet eller
    gå in på celiaki.se
    sök där så kanske du kan få hjälp.
    Lycka till

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.