Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Baka med barn

  • Heisjo 26 februari 2008

    Jag har en 3-årig dotter som älskar att hjälpa till med allt i hemmet. Nu undrar jag vad ni bakar med era barn, sådant som de kan hjälpa till med.
    Laga mat gör jag gärna, mycket och ofta, men baka är jag desto sämre på......behöver därför lite förslag!!!???

  • Gonta 26 februari 2008

    Mina barn älskar att hjälpa till att baka.

    När dom var mindre var det mycket negerbullar el chokladbullar som det heter nu mera dom fick rulla bullar och vända i kokos, sockerkaka med äppelskivor vända i kanel och socker som dom kunde vända och sticka ner i kakan. Drömmar då kan dom rulla och lägga dom på plåten.

    Det är bara några exempel.

    Lycka Till!!!

  • ikah 26 februari 2008

    Min son älskar att baka!
    Han får hjälpa till att plocka fram ingredienser, mäta upp, smörja formar, röra ihop eller vispa, rulla bullar, kavla deg men allt tar lite längre tid bara.
    Hans favorit är när vi gör drömtårta(L)

    Hoppas du får några tips. /ika:)

  • anluk 27 februari 2008

    Mina tjejer älskar att baka och bäst är väl att slicka skålen(L)

    Men de brukar få hjälpa till med allt (nu är de ju lite äldre 10 och 12 år) så de klarar ju det mesta själva. De brukar göra negerbollar och cornflakeskakor själva och även enklare som sockerkaka odyl går ju bra. Det viktiga är ju att de får vara med från början redan när de är små så låt tjejen vispa, hälla i ingredienser och sådana "enklare" uppgifter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.