Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bakmaskin

  • Amika 1 januari 2012

    Hej!
    Min mamma fick en bakmaskin av mig i julklapp. Men det följde bara med 6 recept på bröd och inget av dem var av den grövre sorten.
    Finns det någon här som bakar med bakmaskin och som har några recept på lager som jag skulle kunna ge henne?
    Hennes maskin är av det enklare slaget med en bytta och kapacitet på 700g-900g.
    Mvh
    Jonna

  • githg 2 januari 2012

    Sök bland recepten här. Det finns massor.
    :)

  • jollo10 2 januari 2012

    Då har ni samma som min mamma fick Centurion XBM-1129 Bakmaskin Breadmaker

    Håller med, det var tråkiga recept som medföljde men kan säga att maskinene funkar väldigt bfra, tystlåten är den faktiskt och snabb, mkt bra!

  • Amika 2 januari 2012

    Ja, maskinen fungerar jättebra! Den är snabb och effektiv. :) Rekommenderas varmt till de som är som min mamma. Hon vill gärna göra sitt eget bröd, men jobbar så mycket. är borta ca 12 timmar om dagen. Så när hon kommer hem så vill hon gärna bara ta det lugnt och slappa. :) Så bakmaskinen är perfekt för henne. :)

  • jollo10 2 januari 2012

    Dock är det svårt med recept på MK för bakmaskiner för man vet inte riktigt vilket program man ska välja

    Vet du?

  • ppolisen 2 januari 2012

    Jag köper färdig mix på Lidl, (Rivercote Baking mix)
    Behändigt och billigt, bara tillsätta vatten.
    Fungerar väldigt bra och finns till olika bröd.
    Har en annan maskin bara.

  • Amika 2 januari 2012

    Jollo, standardprogrammet kan nog användas till de flesta bröd? :)

  • Amika 2 januari 2012

    Tack Ppolisen. :) Det var ett bra tips! Kanske fungerar med finax brödsatser med... Ska tipsa mamma att prova tror jag! :)

    Finns det någon annan som har bakmaskin som kan tipsa om ett favoritrecept? :)

  • Dintan 2 januari 2012

    Skrivet av ppolisen den 2 jan 2012

    Jag köper färdig mix på Lidl, (Rivercote Baking mix)
    Behändigt och billigt, bara tillsätta vatten.
    Fungerar väldigt bra och finns till olika bröd.
    Har en annan maskin bara.


    Det använder min son också i sin maskin. Det innehåller även jäst vilket gör att du bara behöver tillsätta vatten, ingen torrjäst. Han tycker det går utmärkt och paketen kostar typ 10 kronor och räcker till två omgångar.

  • jollo10 2 januari 2012

    Ok, standardprogrammet, då vet jag

    Men det står att man kan baka i den också, hur gör man då och vad kan man baka?


    Visste du förresten att man kan göra sylt i den, gjorde det häromdagen, blev helt perfekt"

  • Amika 2 januari 2012

    Jollo, jag lånade den idag och gjorde en sån vanlig franska och så tillsatte jag ca 1dl torkade tranbär när den pep vid andra knådningen och det blev jättegott! :) Sen har jag dragit ner på sockret en hel del också. Jag tycker bröden blir så otroligt söta.

    Tänkte att jag ska prova att göra franskt surdegsbröd i den imorgon, köpte ett paket med sån mix på ica.

    Hmmm... Kan tänka mig att det kanske blir en god socker kaka? Kanske på söt-programmet? :)

  • svengelsk 2 januari 2012

    Jag gör "vitt" bröd med 20% rågmjöl och 80% vetemjöl och grovt bröd med 20% vetemjöl och 80% grahamsmjöl. Sen använder jag maskinen att blanda deg. Vetebrödet blir väldigt bra och jag brukar göra degen till surdegsbröd i den också, bara låter degen ligga kvar några timmar till.

  • lillawe 2 januari 2012

    Lidl... MhMMMM bor strax utanför Umeå.. Inget LIDL!!! gör ofta bröd i min bakmaskin ändå... gott när det eär nybakat!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.