Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bananer, bananer

  • Sannha 18 februari 2011

    Hej
    Finns det någon som har recept där bananer och även andra frukter ingår? Vore kul att prova på något nytt! Är främst intresserad av middagsrecept men är även öppen för bakverk.

    Tack på förhand
    /Sannha

  • Cassiopeya 18 februari 2011

    Flygande jakob innehåller bananer, har du testat det?

    Banankaka?

    Finns hur mycket recept som helst, rekommenderar att du söker på receptsök här på MK :D

  • Okänd 18 februari 2011

    Anitas fläskfilé i form


    Apelsinkyckling med äpple

    Här har du ett par från min kokbok.

  • lylls 18 februari 2011

    Längtar till grilltider :)
    man snittar eller skär i bananen och lägger in lite guldnougat och paketera in hela bananen med skal och allt i folie att lägga på grillen. Tror nog att det funkar i ugnen också...jättegott med valfri glass som smälter över den varma nougat-bananen

  • The_mama97mia 18 februari 2011

    Allt som heter "africana" eller exotisk... i recepten brukar ha banan och annan frukt med.
    Det är inget som går hem här riktigt, möjligen ananas på pizza...

  • mkml 17 mars 2011

    Testa att byta ut mjölet till mosade bananer i pannkaks smeten.
    Blir lite mer som en efterrätt men ack så gott om man gillar bananer.

  • The_mama97mia 17 mars 2011

    Och för allti världen, glöm inte att ta vara på bananerna som blir lite 'äldre, skiva och frys in o gör smoothies på!

  • nilami 17 mars 2011

    Banan- och kola- paj :D
    Annars är banan bäst på pizza tycker jag
    Eller som hajkbananer :D

  • sju 17 mars 2011

    Skrivet av mama97mia den 17 mar 2011

    Och för allti världen, glöm inte att ta vara på bananerna som blir lite 'äldre, skiva och frys in o gör smoothies på!

    Eller gör en enkel bananglass, genom att helt enkelt mixa de frysta bananerna till en slät smet. Blir förvånansvärt gott och nästan lite gräddigt...

  • Hilmer54 17 mars 2011

    En variant på flygande Jacob
    Skiva kassler och varva med ananas i en form
    Blanda vispad grädde m chilisås och Italiensk salladskrydda och häll över.
    Gratinera

  • Cassiopeya 17 mars 2011

    Skrivet av mama97mia den 17 mar 2011

    Och för allti världen, glöm inte att ta vara på bananerna som blir lite 'äldre, skiva och frys in o gör smoothies på!


    (Y) Milkshake är ju också supergott!!!

  • jennywiinberg 17 mars 2011

    Hej!
    Jag har precis lagt upp ett recept på bananpannkakor med solrosfrön och kokos. De är jätte goda och liknar amerikanska pannkakor i tjockhet. Jag hoppas du tycker om dem :)

  • kattgnag 17 mars 2011

    Skrivet av mkml den 17 mar 2011

    Testa att byta ut mjölet till mosade bananer i pannkaks smeten.
    Blir lite mer som en efterrätt men ack så gott om man gillar bananer.



    Hur då? Hur mycket bananmos kontra mjölmängd?? :s

  • Cilla71a 17 mars 2011

    Jag gör oftast banansockerkaka eller bananmuffins av mina bruna bananer, smoothies är oxå gott. Men jag gillar inte banan i mat direkt, det enda jag kan komma på är flygande jakob.

    Provade bananpankakor häromdagen men mina barn & deras kompisar tyckte inte det var gott så det lär jag inte göra fler ggr.

  • maggander 17 mars 2011

    Hej! :)
    Har ett recept på Kassler med banan och chilisås som är riktigt gott.
    Kassler med banan och chilisås

  • amoz 17 mars 2011

    Jag delar gärna med mig av några av mina recept som innehåller bananer.

    Amoz Hawaiifilé.

    Bananpudding.

    Curryspätta med bananer

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.