Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Begravning

  • Smulpajen 27 maj 2008

    Beklagar verkligen din sorg.
    Sill och potatis är kanske lite annorlunda, men väldigt bra förslag. Det är ju midsommarveckan så vad kan passa bättre? Jag tror alla äldre gillar den rätten. Däremot vet jag hur svårt det kan vara med "nyare" mat, såsom pasta och ris mm. Jag röstar för ditt eget förslag!

    Tag hand om dig.

  • monac 27 maj 2008

    beklagar din sorg Tillberga.
    Tycker ditt förslag på sill & potatis lät som ett utmärkt förslag, som säkert din pappa hade gillat med.
    Hoppas det blir en vacker begravning. Det är tungt att mista en älskad förälder.
    //Monac.

  • Lena 27 maj 2008

    Jag beklagar sorgen.
    Tycker absolut att sill och potatis passar efter som det är missommar veckan.
    Kram Lena

  • Annlis 27 maj 2008

    Beklagar sorgen.
    Det förslag du kom med låter ypperligt. Tror det blir uppskattat av alla. Om det skulle vara så att inte alla äter sill, så servera lite kallskuret eller kyckling till.

    Sköt om dig och ta väl hand om dig.

  • Glitterfia 27 maj 2008

    Beklagar verkligen förlusten Tillberga.
    Miste min mamma i fjol och vi hade det klassiska, landgång, kaffe och tårta.

    Tycker ditt eget förslag låter väldigt bra med sill och potatis, tunnbröd, smör och en god ost.
    Lägg gärna till lite ägghalvor och kanske gravad lax, gravlaxsås.

  • Wombat04 27 maj 2008

    Tycker det låter jättebra med sill och potatis, traditionsrikt och ger hemkänsla och trygghet.

    Bella

  • e-kmat 27 maj 2008

    Beklagar sorgen
    Tycker att ditt förslag med sill och potatis låter bra, ovanligt kanske men blir säkert uppskattat.

    Kram Eva

  • MammaIrene 27 maj 2008

    Vill beklaga sorgen, en förälder är alltid en förälder, oavsett ålder och det är svårt att stå där utan dem.....
    Själv har jag båda mina kvar och det är ett enormt stöd, men min mans pappa dog för 9 år sedan nu och jag kommer i håg hur tungt det var.....

    När jag satt och läste denna tråden från första inlägget, var min sporadiska tanke faktiskt att använda sig av midsommarmaten eftersom det nu är den tiden.,.,
    Ditt egna förslag känns ju därför inte så dummt....

    Jag hade barndop i midsommartider för 2 år sedan o då hade vi ocskå sill, fast även kalla köttbullar i en skål, smör, bröd och ost, kokta ägg och en hemmagjord räksallad (ungefär som västkustsallad)
    Detta för att det skulle finnas något som tilltalade alla.

    Ha det så bra och minns de fina stunderna i ditt hjärta!

  • irko 27 maj 2008

    Beklagar din stora förlust till att börja med! Jag tycker att ditt eget förslag med sill och potatis låter jättebra det är ju somrigt och lätt. Hoppas att du orkar med allt tungt som en begravning innebär, förlorade själv min syster i cancer för 6 månader sedan och det är ännu svårt.Kram på dig!

  • Nettie 27 maj 2008

    Jag beklagar sorgen, det är aldrig lätt att förlora en förälder oavsett ålder.
    Din tanke med midsommarmat tycker jag är jättebra.

    Sköt om dig

    Kramar Nettie

  • Carro67 27 maj 2008

    Jag vill bara beklaga sorgen. Sill och potatis blir säkert uppskattat. Kram/Caroline

  • Tillberga 28 maj 2008

    lägger till några köttbullar till Barnbarns barnen

  • Tillberga 28 maj 2008

    http://mittlivharochnu.blogspot.com/
    här kan ni se mamma och pappa

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.