Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Biff, oxfilé å nötytterfilé

  • mattjejen 11 september 2011

    Hejsan!

    Jag håller på å går igenom vad jag har i frysen å funderar på vad jag ska laga för mat av det. Hittade en bit biff som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med, gryta lr steka den i skivor å ha goda tillbehör till?
    Har även oxfilé å nötytterfilé... jag e inte van att laga till det så jag blir jätteglad för tips å recept...
    Eftersom jag e själv för de mesta så e de bra med sånt som går bra att frysa å lätt att ta upp lagom mkt...

    Tack på förhand... Agneta

  • MatAnders 12 september 2011

    Ang biffen så är ett gott tips att först steka den och sedan låta den bräseras med massa stekt lök & steksky med buljongtärning i minst 1 timme så får du en supergod rätt.

  • pihal 12 september 2011

    Här kommer två recept som jag verkligen rekommenderar. Dom går bra att frysa i lämpliga portioner. Hoppas att någon faller dig i smaken. Du kan väl återkomma om du provar.

    [recept] 94641[/recept]
    Tournedos pomodore med soltorkad tomat

  • The_mama97mia 12 september 2011

    Hej!
    På biff och/eller nötytterfilé kan du göra så mkt gott, beror lite på hur mört köttet är i sig. Det kan ju vara hur mört som helst! Eller hur segt som helst...

    Oxfilé är ju bara... underbart, där har du väl inga problem att hitta recept, men om du vill göra detta - dock ingen enpersonmåltid - o läm,par sig väl inte så väl att frysa men är urgott

    Oxfilé i två marinader, med citron, vitlök och rosmarin

    Annars biff/ytterfilé
    testa
    Viltbiff á la sambal

    eller sök på olika varianter av biff stroganoff eller biff rydberg, biff greta m.m. göttigheter.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.