Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bjuda vänner på middag

  • Hannixen 11 oktober 2008

    Hej!
    Jag ska ha tre kompisar hit på middag och undrar om någon har något förslag på vad jag ska laga. Dom är vegetarianer alla tre, så nåt vegetariskt hellst (ej fisk, kyckling eller kött. Ägg, ost, mjölk och sånt går bra). Jag har tänkt mig att jag vill göra någon gryta, men jag vill också gärna ha någon typ av potatis i ugn till. Någon som har något förslag?

  • boz1965 11 oktober 2008

    Prova det här receptet t.ex.:

  • marwis 11 oktober 2008

    Jag blev bjuden på en mkt god vegetarisk lasagne en gång. Det var krossade tomater och keso som några av ingedienser. Kanske finns recept här på klubben. Ska kolla och återkommer i så fall. Äter de fisk? För i så fall finns det ju gott om rätter att välja på!
    /Marie

  • Hannixen 11 oktober 2008

    Skrivet av marwis den 11 okt 2008

    Jag blev bjuden på en mkt god vegetarisk lasagne en gång. Det var krossade tomater och keso som några av ingedienser. Kanske finns recept här på klubben. Ska kolla och återkommer i så fall. Äter de fisk? För i så fall finns det ju gott om rätter att välja på!
    /Marie


    Nä, fisk

  • Agi007 11 oktober 2008

    En gryta med köttfärs blir lätt vegetarisk om du byter köttfärsen mot quornfärs, som man hittar i frysdisken – bara att använda dina favoritrecept! (Y) Eller sök på indiska curry recept på internet, de använder inte så mycket kött I det indiska köket.

    Vi brukar laga vegetariskt en dag i veckan, t ex rödbets- och getostsallad, pasta med vegetarisk sås, risotto (t ex svamprisotto, perfekt nu när det finns så mycket svamp!), kikärtssallad, falafel, vegetarisk tagine etc. Det finns massor med gott! (Y)mLycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.