Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Blodriskor!

  • ingegerdb 30 augusti 2008

    Vet inga direkta svampstälen där jag bor tyvärr :( så vi tog en sväng på måfå igår och fick tag i 4 KG blodriskor mumsigt värre.

    Men vad kan man göra för gott av dem?

  • monac 30 augusti 2008

    jätte gott på vegetarisk pizza! Blev bjuden på det en gång!
    super mumsigt! Stekt i hop med lök är den ju god till all sorts rätter/mat!
    Tycker blodriskorna alltid är så mask angripna...så lyckos dig!:)

  • ingegerdb 30 augusti 2008

    Skrivet av monac den 30 aug 2008

    jätte gott på vegetarisk pizza! Blev bjuden på det en gång!
    super mumsigt! Stekt i hop med lök är den ju god till all sorts rätter/mat!
    Tycker blodriskorna alltid är så mask angripna...så lyckos dig!:)


    Åhh det lät inte dumt.

    HAde verkligen jättetur hittade ett ställe vid en mossig strand intill en lite bäck där man knappt kunde gå pga all svamp. Jättefina exemplar inte en enda svamp var angripen. Min man var alldeles salig, han kommer ju från en svampplockar familj och han hade inte plockat blodriskor sedan han var lite pojk med sin mormor.

  • grill 30 augusti 2008

    Fräs en stor gul lök. Bryn köttfärs och fräs upp lika mycket blodriskor. Rör ihop allt med krossade tomater och smaka av med salt och peppar och ev. vitlök. Varva lasagneplattor, fyllning och ostsås i ugnsäker form. Avsluta med riven ost. Gratinera tills osten smält och fått gyllenbrun färg. Servera med grönsallad. Passar utmärkt i lunchlådan

  • The_mama97mia 3 september 2008

    Ja lyckliga du... jag tycker blodriska är läckert att steka just för sig själv i smör, o krydda med salt o peppar. Mums. Det är sällan man hittar så mkt av olika sorter att man kan provsmaka dom en och en. (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.