Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Chiligräddsås

  • clanil 31 augusti 2008

    Önskar recept på en mild chiligräddsås.

  • Smulpajen 31 augusti 2008

    Får man fråga vad du ska servera den till?

  • monac 31 augusti 2008

    mmm,skulle jag med vilja veta:)

  • clanil 31 augusti 2008

    Skrivet av clanil den 31 aug 2008

    Önskar recept på en mild chiligräddsås.


    Fläskfilé tänkte jag.

  • monac 31 augusti 2008

    okey..antingen gör du en vanlig gräddsås & "super fin hackar" röd chili...nä men vänta du vill ha den mild????
    hmmm,...kanske vanlig chilisås på flaska då kan funka att smaksätta med?:o

    Annars om du vågar...fräs chili,lök & vitlök & ev.gul och rödpaprika odentligt i lite olja,mixa alltihop med kalv/ox eller /vilt fond..späd med grädde/mjölk,peppar & ev salt kan behövas. Var noga med att ta bort hinnor & frön ur chilifrukterna så blir det inte så starkt:)
    kan det vara nått?
    Du behöver inte ha någon mjöl redning i en sådan sås,vilket jag tycker om där det går att slippa.
    Lycka till!(Y)

  • ThereseGiza 22 april 2012

    Jag skulle tips att göra en gräddsås med skyn( kanske en fond) och ta i sweet chili :)

  • Amamatryd 22 april 2012

    Jag hade nog gjort en vanlig gräddsås med lite chilisås :) Eller jag som gillar hetta hade nog testat nån droppe tabasco! Fast du ville ju ha den mild, så chilisåsen är nog bättre.

  • Mistys 22 april 2012

    Jag skulle görs som en korvstroganoffsås, med chilisås.
    Eller sök på kassler med chilisås. Då får du upp några varianter som påminner om stroganoff sås. En med philadelfiaost bla som ser rätt smaskig ut. Utgå från den och gör din egna variant. Strunta att den är till kassler funkar ju till filé också;)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.