Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Coscous med linser och rostade grönsaker

  • thedragontato 22 augusti 2012

    Hej jag har sökt igenom internet men inte lyckats hitta recept på couscous med linser och rostade grönsaker.
    Couscousen ska vara gul jag har ätit den när jag gick gymnasiet, men vet inte riktigt vad dom kryddar den med och hur den ska tillagas eller vad det kallas. :P
    Ibland kan man finna den bland vegetarisk buffé på restauranger.. Men den ska ätas varm iaf..
    Om det -är någon här som vet vad jag menar så skulle jag bli skit glad om ni kunde skriva ett recept på sidan eller också skriva och länka till ett liknande recept.
    Hare gött!
    Hälsningar Mathilda

  • Linlock 23 augusti 2012

    Jag vet vad du menar, det är en färdig produkt som storkök kan köpa in fryst. Har aldrig sett den i vanliga handeln och har ingen aning om recept tyvärr.

  • ligre 23 augusti 2012

    http://www.recept.nu/recept_nu/huvudratt/gronsaker/rostade_rotfrukter_med_couscous
    innehåller visserligen inte linser men vill man ha sådana i så är det ju bara att blanda i, valfri mängd, av valfri sort.
    Couscosgryn finns i alla någorlunda välsorterade butiker..
    Tillredningsanvisningar finns på paketen.
    Snabblagat, enkelt, gott och nyttigt.
    Gogreen har en variant som heter CouscousMix som jag tycker är supergod. Innehåller bl a chili och vitök. Perfekt att serverat t ex till kycklingfile, kycklingspett eller annan mat med lite mildare smak.

  • elleave 23 augusti 2012

    Det är tydligen Findus som gör den couscouspytten, hittade den på deras storkökssida.
    Här är ingredienslistan:
    INGREDIENSER
    Kokt couscous 39 % (durumvete, vatten), morötter, linser, broccoli, bönor, röd paprika, friterad aubergine (aubergine, vegetabilisk olja), vegetabilisk olja, stekt lök (lök, vegetabilisk olja), salt, vitlök, socker, chilipeppar, kanel, kryddextrakt och ättika. Salthalt 1,1%, 52% grönsaker.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.