Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

creme fraiche

  • monicadanell 25 januari 2009

    kan man frysa creme fraiche:)

  • annelieberggren 25 januari 2009

    Har aldrig provat, men man kan ju frysa grädde, så varför inte creame fraiche?

  • MissLo 25 januari 2009

    Jag har heller aldrig provat frysa den men alla sorter jag köpt har varit helt OK även minst 14 dagar efter angivet sista förbrukningsdatum så kanske du inte behöver frysa ner trots allt. :)

  • busan37 25 januari 2009

    Jag har fryst cremé fraiche, den blev grynig när den hade tinat

  • annelieberggren 25 januari 2009

    ok, då vet vi (Y) då ska jag unvika att göra det, fast det går alltid åt..

  • bakakaka 25 januari 2009

    Jag brukar frysa creme fraiche. Det går utmärkt att använda i t ex grytor och såser sen.

  • Daliaflicka 25 januari 2009

    Har inte provat själv, men det borde det väl göra, såväl grädde som mjölk kan ju frysas. Å andra sidan är det ju en annan konsistens. Det finns väl bara ett sätt att ta reda på det ;) Kanske är en idé att röra om i den allt eftersom den tinar, för att förebygga att den blir grynig.

  • bernit 25 januari 2009

    DU kan inte förvänta dej att den skall ha samma kocistens när den är tinad, blir lite grynig men du kan ju använda den i såser, soppor och grytor efter frysning

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.