Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dallassallad

  • wildlife 14 juli 2008

    Tänkte leta reda på nåt bra recept på Dallassallad här på Matklubben, men blev lite förvånad över att inte hitta ett enda :'(
    Då tänkte jag att Google funkar ju alltid, men det var inte ett smack bättre där. (N)
    Så nu undrar jag om någon här sitter på ett bra recept på Dallassallad?
    Evig tacksamhet utlovas... :p (Y)

  • lenajeanette 14 juli 2008

    Sök på Coleslaw. så hittar du vad du söker. Finns massor av fina recept här på matklubben.
    Det är samma sak. Finns massor av olika varianter.

  • wildlife 14 juli 2008

    Skrivet av lenajeanette den 14 jul 2008

    Sök på Coleslaw. så hittar du vad du söker. Finns massor av fina recept här på matklubben.
    Det är samma sak. Finns massor av olika varianter.


    Ja, jag vet att det innehåller ungefär samma saker, men jag har inte lyckats hitta någon Cole slaw som smakar som Rydbergs dallassallad... så jag vet inte vad det är som skiljer dom åt :)

  • 14 juli 2008

    Tillsätt lite strimlad paprika, rivet äpple och krossad ananas i en vanlig coleslaw så tror jag att du får fram det du letar efter. Lycka till!
    Cole slaw

  • grill 14 juli 2008

    Jag tro att det blir kanon bra som Camilla skriver. Här får du vad dallassalla innehåller:

    Rydbergs
    Dallassallad

    Ingredienser:

    Ingredienser: Vegetabilisk olja, råkost(27%)(vitkål, paprika, morötter, socker, ättika), äpple (15%), ananas (7%), lök, äggula, kryddblandning(kryddor, maltodextrin, jästextrakt), senapsfrö, socker, salt, konserveringsmedel (E202, E211, E262, E270), stabiliseringsmedel (E412, E415), ättika, surhetsreglerande medel (E330)

    Näringsvärde per 100g:

    Proteinhalt 1,0g
    Kolhydrathalt 10g
    Fetthalt 36g
    Energivärde 1500 kJ/360 kcal


    Allergiinformation:

    Ägg X
    Baljväxter S
    Fisk/Skaldjur -
    Gluten -
    Laktos -
    Mjölkprotein -

    X = ämnet ingår i produkten
    S = släktämnen finns i produkten
    - = ämnet ingår inte, men spår kan finnas
    p g a överföring från annan produkt

  • mickels 14 juli 2008

    Observera framförallt Ättikan och svartpeppar.
    Jag brukar ha i inlagd paprika, strimlad vitkål, rivet äpple,ättika, salt och peppar för att få en "pizza sallad". Därefter har jag i majonäs och/eller creme fraiche samt ganska mycket grovmalen svartpeppar. Detta brukar ge något som liknar "Dallas"- eller "Stepp"- sallad som den också kallas ibland, vet inte riktigt skillnaden. Mums i tunnbrödrullen....

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.