Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

dessert eller tårta till diabetiker

  • s-80 8 december 2012

    Ska i morgon bjuda släktingar på kalas behöver tips på vad ni bjuder personer med diabetes 2 dvs de kan äta lite socker?

  • Ruth44 8 december 2012

    fruktsallad med hackade nötter. servera med vispad grädde.
    eller
    kladdkaka där du bytt ut sockret mot ex.vis stevia

  • DoctorWho 8 december 2012

    -

  • cajolkpg 8 december 2012

    Hittade ett recept på sockerfri sockerkaka som du kan använda till tårtbotten. Garnera med grädde och frukt/bär.

    http://www.matklubben.se/recept/sockerfri_sockerkaka_3129.html

  • Erajscha 9 december 2012

    Som kostbehandlad diabetiker själv (typ2) så skulle jag föreslå hemgjord chokladmousse.
    Vispa grädde och blanda i smält 86% choklad.
    Fruktsallad med grädde är så slitet (det är det eller lättglass med frusna bär som dyker upp på _alla_ kalas).

    Vitt mjöl är lika illa som socker så bakade saker behöver vara bakade med fullkornsmjöl eller med PO-fiber.

    Pavlovorna ovan skulle jag aldrig kunna äta. Det är för snabba kolhydrater. Men jag vet också att många diabetiker fuskar och tar extra insulin. Fast det är skadligt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.