Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Diabetes kokbok

  • 11 maj 2008

    Hej,
    Är det någon som har diabetes som har testat recepten i kokboken " Kokbok för dig som har diabetes - grundkokboken med recept för hela dagen" av Ica bokförlag. Tycker du att recepten är bra? Jag blir mest tveksam, det är nämligen mycket potatis och pasta och ibland även kokosfett och smör. Funkar den för er? Jag vet att det är individuellt, men bara sådär generellt iallafall.

    Tack för hjälp.

    //Spacce

  • enAnnan 12 maj 2008

    Jag har en son som har diabetes.
    Men har inte läst dessa recept iofs.
    Pasta och potatis är ju bra mat med långsamma kolhydrater så det borde funka ypperligt. Smör och fett måsta man ha och jag är FÖR naturliga produkter och inte några biprodukter så.

    Ledsen att jag inte hade bättre svar.

  • 12 maj 2008

    Aha, så då förstår jag. Det är inte till mig själv jag köpte kokboken utan en närstående som jag köpte boken till som nyss har fått diabetes och tycker himla synd om sig själv och tror att hon inte kan äta någonting. Då vet jag att det är ok att äta lite mindre av potatis, smör osv som diabetiker också.

    Tack för hjälp. :D

    //Spacce

  • monac 12 maj 2008

    www.receptbankenskokbok.se/viewforum.

    mycket fibrer & mindre fett....eller rätt sorts fett.
    Mitt tips är: googla på mat eller recept för diabetiker...
    Är inte heller så himla påläst,men mycket handlar väl om hur svår diabetes man har.
    GI-kost lär ju vara utmärkt(Y)

    men kalaspuffar till frukost är väl inte direkt lämpligt ,som en diabetiker moster till mig börjar dagen med. suuuuuck!:'(

  • Gillsan 19 maj 2008

    Skrivet av den 11 maj 2008

    Hej,
    Är det någon som har diabetes som har testat recepten i kokboken " Kokbok för dig som har diabetes - grundkokboken med recept för hela dagen" av Ica bokförlag. Tycker du att recepten är bra? Jag blir mest tveksam, det är nämligen mycket potatis och pasta och ibland även kokosfett och smör. Funkar den för er? Jag vet att det är individuellt, men bara sådär generellt iallafall.

    Tack för hjälp.

    //Spacce

  • Gillsan 19 maj 2008

    Hej! Jag har ocså den boken. Jag håller med dig.
    Jag tycker inte att den är riktigt bra.
    Så vi får efterlysa fler recept.
    det finns bara 13 träffar här men hoppas på fler.
    Mvh rockagill

  • Lilljeppe 19 maj 2008

    Det blir 859 träffar om du söker på socker fri.
    MVH
    Lilljeppe

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.