Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Djurmat!

  • JennyMariaBrandstrom 5 oktober 2010

    Fler recept på djurmat efterlyses!

  • Mistys 5 oktober 2010

    Möjligtvis till hund då? Att ge katter "människoföda" är direkt olämpligt om man inte har oerhörda kunskaper om näringsinnehåll till katt. Risken att katten får njurproblem är jättestor om man ger människomat. Katter kan också bli blinda om fodret inte innehåller tillräckligt med taurin som för katter är ett livsnödvändigt ämne. Katter ska också ha ca 20% mer protein i sitt foder än hundar så det gäller att ha koll om man ska laga egen mat till katt. Kattens ämnesomsättning och foderkrav är mycket mer komplext än många andra djurs, så visst förr levde katter på möss och fåglar men vill man ha en frisk katt med långt liv är nog foder av bra kvalitet att rekomendera. Dessa uppgifter är iallafall vad jag fått av Ultuna djursjukhus här i Uppsala så man får väl tro att dom som är universitetssjukhus vet vad dom säger. Samma uppgifter finns också på många hemsidor på nätet så......
    Hur det är med hundmat däremot har jag ingen aning om {question}

  • Bumbis 5 oktober 2010

    Min personliga uppfattning är att på denna sida ska det finnas människoföda och inte djurmat.{beauty}

  • boz1965 5 oktober 2010

    Skrivet av JennyMariaBrandstrom den 5 okt 2010

    Fler recept på djurmat efterlyses!


    Matklubben är till för mat åt människor. Recept på djurmat kan du hitta på de olika katt- och hundsajterna på nätet.

    Tänk bara på att hundar och i synnerhet katter INTE ska salt i sin mat. Det skadar deras njurar.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.