Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlysning...

  • Amika 20 mars 2011

    Jag åt en dessert på en italiensk restaurang för något år sedan. Det var som en chokladmousse med någon typ av petit choux bollar i, stora som golfbollar, och de i sin tur var fyllda med någon vit mousse av något slag...
    Känner någon igen det här och vet vad desserten heter?
    Jag skulle bli mycket glad om jag fick veta det så jag kan söka efter recept. :)

    Jag vet inte om det är petit choux smet de är gjorda av, för det är ju franskt. Men det var något som liknade det väldigt mycket i konsistens. Kanske italienarna har något snarlika?

    Tack på förhand!

    Mvh
    Jonna

  • sgjiji 20 mars 2011

    Hej Jonna,

    Kan det vara Italian Profiteroles - Choux Pastry With Chantilly Cream And Rich Chocolate Cream det finns en bild här: http://www.shutterstock.com/pic-43848100/stock-photo-italian-profiteroles-choux-pastry-with-chantilly-cream-and-rich-chocolate-cream.html

    känns som det skulle kunna vara något åt det hållet, Googlar man sen på Italian Profiteroles så är det mest Cream Puffs, men det kanske är en tråd i rätt riktning.

    Lycka till.
    /Jimmy

  • Amika 20 mars 2011

    Åh, tack så jättemycket Jimmy! :) Det var precis det jag letade efter! :)
    Och nu när jag vet att det heter profiteroles så hittade jag genast recept på det! :)
    Nu ska här göras jättegod efterrätt till min födelsedag på onsdag! :)
    Tack än en gång! :)

    Mvh

    Jonna

  • sgjiji 20 mars 2011

    Kul att det var rätt, såg gott ut!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.