Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Efterlysning smörgåstårta

  • kajsaalp 5 november 2009

    Söker något recept på en lättgjord smörgåstårta, med skivad franska. Ska vara billiga ingredienser men ändå smaka gott. Ska vara för ca 15 pers.

  • anluk 5 november 2009

    Här kommer några recept från mig:





  • umen 10 mars 2010

    Prova "Ullas goda smörgåstårta med tonfiskröra". Den är supergod och mycket enkel att göra. Billig! Snabbgjord!

  • evaldo 11 mars 2010

    Jag har en smörgåstårta i min kokbok som är både god och enkel att göra. Den kanske skulle vara något. " Sollans smörgåstårta"?¨
    Mvh evaldo

  • Eery 11 mars 2010

    Har varken recept eller mått men den "billigaste" varianten på smörgåstårta som jag kommit över är:
    Fyllning 1:
    Riven morot, rivet äpple, finhackad lök, gräddfil majonaise creme fràiche yoghurt (välj själv vad du gillar)
    Fyllning 2:
    Riven ost, rivet äpple och lök, gräddfil majonaise creme fràiche, yoghurt (välj själv vad du gillar)
    salt och peppar naturligtvis eventuellt annan krydda typ chili eller lite Dijon senap
    Fyll på med skinka eller räkor om du vill. Garnera efter smak..
    Brukar även dryga ut med lite krossad ananas om man tycker om det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.