Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Energikaka

  • MatBjorn 6 juli 2008

    Hejsan, är det någon som har ett bra recept på en energikaka. Jag vill ha något energirikt att fylla på depåerna med när jag är ute och cyklar långa distanser. Har ett recept från ICA:s Buffé men har tröttnat på det. Det finns ju kakor att köpa i cykelaffärerna men det är mest socker i dem och ganska äckligt. (H)

  • majamia 6 juli 2008

    Jag vet inte om detta kan vara något??

    zuccinikaka

  • MatBjorn 6 juli 2008

    Tack Majamia skall pröva men är lite tveksam, den bör vara kompakt typ Marabou chokladkaka :). Jag skall ha den i ryggfickan och måste kunna ta upp och äta under färd. Den får alltså inte vara stor och inte falla sönder alltför lätt.

  • majamia 6 juli 2008

    Skrivet av MatBjorn den 6 jul 2008

    Tack Majamia skall pröva men är lite tveksam, den bör vara kompakt typ Marabou chokladkaka :). Jag skall ha den i ryggfickan och måste kunna ta upp och äta under färd. Den får alltså inte vara stor och inte falla sönder alltför lätt.


    Aha då är den nog lite högre men du kan ju prova den till ett annat tillfälle eller så får du platta till den :p :D:D

  • zudette 6 juli 2008

    Sök på ordet ENERGIKAKA på Google!!!! Jag fick genast upp ett par olika varianter på Energikakor/energibars! Recepten verkar finnas på sidor som är relaterade till idrott i alla former!! LYCKA TILL!!!

  • MatBjorn 6 juli 2008

    Zudette, det kunde jag ju tänkt på själv :'(.
    Hittade några recept som verkar spännande. Skall testa imorgon. (H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.