Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkla bakverk att ta med, tack!

  • Kladdkakan95 10 februari 2011

    En kompis fyller år imorrn, och jag tänkte baka något snabbt och enkelt att ta med så hela klassen kan fika i skolan imorrn. Helst skulle jag vilja göra en tårta, men eftersom jag åker buss till skolan blir det svårt att få med sig nåt med grädde på. Men om ni har något recept på någon kaka, inte sockerkaka vanlig då det är lite tråkigt, men något ganska enkelt, gott och inte så torrt som är lätt att ta med, och kanske, kanske lite alla hjärtans dag inspirerat? Enkla bakelser funkar också, vi är bara runt 15-16 personer.
    Tack!

  • Kladdkakan95 10 februari 2011

    Får dock inte innehålla mandlar och nötter, då vissa är allergiska...

  • Bumbis 10 februari 2011

    Gör en kladdkaka för du heter ju så. Ta med en spraygrädde så slipper du vispa.(Y)

  • Lenkan 10 februari 2011

    Gör egen rulltårta

  • irrevirre 10 februari 2011

    Kanske dessa med vaniljvisp till?
    Ljuvliga mjuka äppelkakor.


    Eller klassikern Kärleksmums?(L)

  • puhbjornen 10 februari 2011

    Muffins med lite olika fyllningar, det går ju att variera i all ohändlighet. och går snabbt att göra. Går ju även detta att dekorera med olika saker. {party}

  • Cassiopeya 10 februari 2011

    Jag gillar förslagen om kladdkaka och rulltårta, snabbt, enkelt och gott! Gör du rultårta kan du göra bakelser väl framme. Ta med grädde på burk och kanske bär eller godisbitar att garnera med. En liten flagga kanske? Ungarna kommer älska det kan jag lova ;) (Y)

  • Kladdkakan95 10 februari 2011

    tackar!:) Jo, jag funderade på både cupcakes, kladdkaka och rulltårta inan också. Men nu blir det 2 kladddkakor dekorerad med lite geléhjärtan! ;)

  • Cassiopeya 10 februari 2011

    Skrivet av Kladdkakan95 den 10 feb 2011

    tackar!:) Jo, jag funderade på både cupcakes, kladdkaka och rulltårta inan också. Men nu blir det 2 kladddkakor dekorerad med lite geléhjärtan! ;)


    (Y) (L)

  • Zeldasmatte 10 februari 2011

    Baka Kärleksmums så klart! (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.