Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Ensaimadas

  • Blend 1 november 2008

    É det ngn som har recept på Ensaimadas? Det var såååå länge sedan man åt en ensaimadas därför hade det varit kul o se om det är svårt att göra själv. Någon resa till Mallorca är nämligen inte planerad så där sprack den idén.

    /Blend

  • monac 1 november 2008

    Vad är det???:o

  • Blend 1 november 2008

    Det är en bakelse som äts till dessert el till frukost. Bakverket härstämmar från Mallorca och är hoprullad som en kringla med florsocker ovanpå. Smaskens

  • monac 2 november 2008

    var i södra Spanien helt nyligt...det var massor av sånt du beskriver på "frukostbuffén". så jag har sett men inte provat. Hoppas du får tag i ditt recept.

  • LaJefa 2 november 2008

    Jag hittade ett recept på en tysk sida, men det hade inte fått så bra kommentarer så jag brydde mig inte om att spara det. Läste att det skulle helst jäsa i 24-48 timmar. Jag undrar om inte luftfuktigheten på Mallorca har en stor inverkan på att få dem riktigt bra. Hittar jag något bra återkommer jag. Kanske ska jag fråga några av mina spanska vänner.
    Håller med att dem e goda.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.