Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Espressohouse

  • Okänd 30 januari 2011

    Jag brukar ofta fika på espressohouse och de har tre saker jag alltid väljer mellan, scones, chokladbollar och äppelpaj. Tänkte bara höra om någon har ett recept på någon av dessa saker som liknar det man kan köpa där?

  • Okänd 31 januari 2011

    putt

  • elleave 31 januari 2011

    Har aldrig fikat där, kan du beskriva bakverken? :)

  • Okänd 31 januari 2011

    Pajen är en vanlig äppel- och kanelpaj med smultäcke, men sedan har de någon sorts vaniljkräm i under smultäcket.
    Chokladbollarna har en mycket krämigare konsistens än hemmagjorda och har lite extra vanilj- och kaffesmak.
    Sconesen är svåra att beskriva, men de är smuliga och har en ganska mjuk skorpa.

  • elleave 31 januari 2011

    kan det vara sånna här?

    Havrebollar med cocos

  • frokenviol 31 januari 2011

    Skrivet av emmelieandersson den 31 jan 2011

    Pajen är en vanlig äppel- och kanelpaj med smultäcke, men sedan har de någon sorts vaniljkräm i under smultäcket.
    Chokladbollarna har en mycket krämigare konsistens än hemmagjorda och har lite extra vanilj- och kaffesmak.
    Sconesen är svåra att beskriva, men de är smuliga och har en ganska mjuk skorpa.


    Gör chokladbollarna i matberedare med kniven så får du en bra smet. Prova att blanda i lite mer kaffe och vanilj, kanske använder de en annan sorts kaffe och vaniljsyrup? Skulle jag testa om jag var du. Förresten är du säker på att det är "hembakt" och inte gjort på fabrik? Det kan ju påverka hur saker smakar och göra skillnad.

  • skruttis 12 november 2011

    Chokladbollarna är i alla fall sjukt goda!

  • croxie64 12 november 2011

    Om du vill ha smuliga scones så använd mera smör än vad som anges
    i receptet. Det funkar alltid. Och använd smör och inte margarin :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.