Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fågelkvitter

  • yummimummi 5 maj 2013

    Hej! Jag undrar om någon har receptet på Fågelkvitter? Det är ett pålägg/ tillbehör som bland annat innehåller rökt skina och purjolök.

  • DoctorWho 5 maj 2013

    Det enda jag kunde hitta var att ingredienserna är rökt skinka, purjolök, majonäs och lite grädde.

  • pepsinisse 6 maj 2013

    Nu var det längesedan jag åt sådan man köper, men när jag gör den själv brukar jag ha i rökt skinka, purjolök, ananas, majonnäs och creme fraiche. Inga exakta mått utan höftar till.
    Godast är om den sedan får stå i kylen till dagen efter.

    Men minns att på burken jag köpte på konsum första gången föer flera år sedan innehöll just dessa ingredienser, fast utan creme fraiche. Jag har dock gärna det i för det blir lite för mycket smak av majonnäs annars.
    Hittade på ica också men de hade utan ananas. Men man kan ju variera i det oändliga.


    Nu senast gjorde jag en variant med keso, majonnäs, ananas och kassler. :)

  • Gnurf 8 maj 2013

    Någon form av laxfilé...halstrad, i ugn, varmrökt. Smula ner grovt i en tomatsås, typ pizzasås, smaksatt med basilika, oregano, vitlök, lite chili. Mycket gott på en hårdbrödmacka eller en skiva rostat.

    Fågelkvitter har jag aldrig hört talas om. Trodde tråden skulle handla om vårtecken. Mycket fågelkvitter här i Norr nu.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.