Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritbjudmat!

  • pearlz82 18 mars 2009

    Jag ska ha främmande i helgen av lika stora matentusiaster som jag själv! Problemet är att jag har helt slut på idéer på vad jag ska bjuda dem på (har redan bjudit dem på precis alla mina favoriter). Behöver nu hjälp med förslag på vad man ska bjuda på. Vad är Era favoriter? Det kan var en varmrätt, trerätter, enkelt, avancerat...det spelar ingen roll, bara det är supergott!!! Överös mig med era favvisar, jag börjar få ont om tid!

  • Fiona 18 mars 2009

    Kolla mina kycklingrecept... Perfekt som bjudmat eller vardagsmat

  • Mison 18 mars 2009

    Den här efterrätten gjorde jag i helgen. Någon här tipsade, och jag nappade :p

    Jättegod och enkel att göra. Jag gjorde den kvällen innan. Alla damer i sällskapet ville ha receptet... (Y)

    Bästa glasstårtan nu i sommar

    Lycka till!

  • Monika46 31 mars 2009

    Kan rekommendera Monikas kasslergryta med paprika, chili och purjolök. Enkel, billig och lätt att göra. (Y):D
    Men även Maussaka på svenska är god, billig och lätt att göra.(Y):p
    Vill du ha lite dyrare kan jag rekommendera Rosépepparstekt fläskfilé med gräddsås o sallad.(Y)

    Monikas kasslergryta med paprika, chili och purjolök

    Moussaka på svenska

    Rosépepparstekt fläskfilé med gräddsås och sallad

  • hillan66 1 april 2009

    Det här är mitt favoritrecept som jag gärna bjuder på. Inte så svårt och smakar jättegott!
    Kyckling Szechuan

  • Lenkan 1 april 2009

    Jag rekommenderar inte kycklingrätter just nu....

  • hillan66 1 april 2009

    ....Men vill man inte äta kyckling så kan man ta färsk skinka eller annat griskött! Det funkar till min kyckling Szechuan i a f! :)

  • Mellanbellan 1 april 2009

    Här kommer ett förslag på en meny.
    Kantarellsoppa med hasselnötter
    Fiskfilé spätta, baconrullad
    Maräng med Passionsfröjd

  • The_mama97mia 1 april 2009

    NU har du säkert haft din middagbjudning redan men det är ju inte fel att fylla på i en sån här tråd.
    Några tips från mig
    Två sorts förrätt på samma koncept egentligen:
    Färska champinjoner med gräddfil o löjrom

    vitlöks-toppad sparris

    En matig fisksoppegryta
    Fisksoppegryta
    serveras gärna med
    Franskt bondbröd (Mikes bröd) eller annat gott hembakat bröd

    Herrgårdskyckling á la Husse är en kycklingfavorit

    Efterrätter är jag dålig på så rekommenderar dajmtårtan/glasstårtan ovan den är god

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.