Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fika-långpanna med fryst fyllning?

  • Morada 16 november 2014

    Jag såg i förra veckan ett recept på en långpannekaka jag verkligen ville prova, med fyllning som gjordes färdig och frystes ner i "klickar", vilka sedan placerades i en långpannesockerkaka. Jag tror det var citron i fyllningen, men jag minns inte säkert. Jag minns en bild av en långpanna med pärlsocker på och gula gropar med fyllning, och jag minns en bild av en tallrik med fyllning i klickar. Jag har för mig att jag läste igenom receptet snabbt och tyckte att själva kakan var ganska lik en vanlig sockerkakssmet.

    Tyvärr glömde jag spara receptet. Jag tror att jag såg det här på Matklubben, men det kan ha varit någon annanstans. Det vore jättetrevligt om någon känner igen beskrivningen och kan hjälpa mig hitta receptet, eller om ni har tips på bra fyllningar som skulle kunna användas på liknande vis till en enkel men lite lyxig kaka som ska serveras till många personer.

  • Cattan62 16 november 2014

    Letar precis samma recept tror jag. Hoppas någon känner igen det :)

  • Cattan62 16 november 2014

    Hittat det tror jag! Kolla denna länk: http://tidningenhembakat.se/bloggar/lindas-bakskola/philadelphiabullar-med-citronsmak/

    Det var detta jag sökte i alla fall :)

  • Morada 18 november 2014

    Tusen tack, Cattan62! Detta var det jag ville baka till nästa torsdag. Om du hinner före mig får du gärna lämna ett utlåtande på hur det gick.

  • Cattan62 19 november 2014

    Provade receptet men vet inte vad jag gjorde. Bullarna jäste inte upp alls som dom skulle tyvärr så dom får jag nog stoppa i mej själv men smaken vart det inget fel på alls, riktigt goda :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.