Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Finns det nån som har nått gott recept på hemmagjord korv ?

  • tellas 3 oktober 2008

    Skulle vilja ha recept på hemmagjord korv o andra tips .
    Om det finns några förstås .....

  • Disen 4 oktober 2008

    Denna korv gör jag alltid till julen. Underbart god.

    Köttkorv till julen

  • Mikkos40 22 oktober 2008

    Har några recept på hemgjord korv i min receptbok,gå in på korv hemgjord i min receptbok.
    Hade gärna lagt in dem här men ej lärt mig hur man gör än.

  • NicolinaZ 11 december 2009

    Hurra! En tråd om hemgjord korv! I dag är dagen D för mig! 3 kg renkött (slaksida och annat krafs) väntar i kylen på att jag ska komma hem och mala och krydda, stoppa och fixa :-) Har plockat lite recept här och där och ska improvisera fram en chorizo-aktig variant med chili, en salsiccia-aktig med örter o vitlök, samt en mer nordisk, för att renen ens där ska känna sig hemma! Spännande!

  • NicolinaZ 14 december 2009

    Hälsningar från "korvmakeriet"! Ville bara berätta att korvarna blev superba! Tre olika smaker som planerat, maskinen fungerade fint, enda problemet var att den var så högljudd att man behövde ha öronproppar :-) God juleväntan på er alla!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.