Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fläskfilé?

  • fialia75 12 augusti 2009

    helluu.. :)
    är det ngn som har ett smaskigt och saftigt recept med fläskfilé? jag älskar fläskfilé och letar efter nått riktigt smarrigt... (Y)
    tack :)

  • AnneNi 12 augusti 2009

    Fläskfilé fylld med champinjoner, bacon/skinka serverat med rödvinssås är gott!
    Putsa filén, skär ett snitt längs hela och fyll med hackad svamp och skinka eller bacon (eller både och), dra ihop med tandpetare eller snöre. Bryn filén i lite maragrin och genomstek sen i ugn ca 200 grader tills den är färdig. Recept på sås finns bland mina recept (eller ja, det är mitt enda recept...) Gott till tex klyftpotatis el bakad potatis.
    Lycka till!

  • safir74 12 augusti 2009

    Denna är himlans god:
    Fylld fläskfilé på Italienskt vis

    Samt denna lagar jag jätteofta:
    Fläskfilé med sås och ugnstekta grönsaker

  • Okänd 13 augusti 2009

    Det här receptet ligger högst på min 10 i topplista när det gäller fläskfilé!
    Skall försöka att göra det i helgen och kommer då att ladda upp en bild till det.

    Fylld fläskfilé med exotisk touch

  • anluk 13 augusti 2009

    Här kommer ännu mer förslag:







  • marielotta 13 augusti 2009

    Hej,
    detta är mitt favoritrecept på fläskfile.

    Baconinlindad fläskfile med rosépepparsås

    Har även provat fläskfile baconbus av Queenie som jag tycker är jättegott.

    Fläskfilé baconbus

  • MatAnders 13 augusti 2009

    Gott att bara steka i skivor och sedan göra en gorgonzola sås med champinjoner och hälla över i en form sen in i ugnen på 200 gr i ca 1 timme.

  • flumhum 13 augusti 2009

    Denna rätt hittar jag här på mk! :D och den går verkligen hem här hemma!!
    Super god!
    Himmelska grytan

  • farmormor 13 augusti 2009

    Här kommer mera förslag
    Fläskfilépanna med svamp
    Lisbeths fläskfilé

  • Monika46 13 augusti 2009

    Här kommer mitt eget favoritrecept på en god fläskfilérätt...SUPERGOTT!!! (Y):p:D(L)

    Monikas ljuvliga fläskfilégratäng

  • pia61 13 augusti 2009

    Oj, med goda tips, sparade några själv! :)
    Här kommer mina 2 förslag! (Y) (Y) (Y)

    Fläskfilépanna
    Salamifylld fläskfilé

    Lycka till! :D

  • 13 augusti 2009

    Det här är ett av mina favvorecept....gott och annorlunda!(L)Fläskfilégryta med balsamicosås

  • Annelijo 14 augusti 2009

    Detta är mitt fläskfilè recept
    Stek antingen hel i ugnen el i skivor istekpannan!Salt och pepprainnan!
    Bryn mycke färsk svamp ,lägg i en gratängform lägg den skivade fläskfilèn ovanpå.
    Ta matlagninggrädde 2st cantadou vitlök och örter en vitlöksklyfta lite 1msk redning.Mixa ihop det.
    Häll på in i ugn 220grader
    i 20 min.(Y)
    Supergott

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.