Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

För oss som vill minska midjemåttet :-)

  • monac 20 januari 2009

    Heja Marianne!:D

  • majamia 20 januari 2009

    Skrivet av moa-49 den 19 jan 2009

    Hej hopp
    nu är jag hemma igen efter min Stockholmsresa. Hemma hos svärmor kan man inte freda sig från att äta och det är väl lite så också att man får avväga det här med materiet.
    Jag var på mässa och det var verkligen en upplevelse, jag säljer smycken via hemförsäljning och jag köpte på mig en hel del, vaknade på natten och fick nästan ångest över alla inköp.

    Jag ser att det har kommit många inlägg i debatten och så recept dom kommer jag att "knycka"
    Vi hörs
    Marianne

    ska väl tillägga att jag hade gått ner 2 kg veckan inna jag reste och vägde mig idag och inget ner men inget upp hellre så det är jag nöjd med


    Hej Marianne och välkommen åter! :D
    Kul med smyckemässa, min mamma gör också egna smycken. Kul men ganska pilligt kan jag tänka.

    Grattis till viktminskningen, och till att du stod stilla efter ev vecka med god mat hos svärmor.

    Jag har gått ner 2kg men har ännu inte mätt mig, måste göra det snart för alla säger att det händer mer med centimetrarna än man tror, och det vill jag inte missa. :p

    Igår var jag ute och gick stavgång, känner mig så nöjd när det är gjort och så ska jag ge mig iväg till Nautilus denna vecka med.

    Ha det gott
    Kram Marie:D

  • moa-49 20 januari 2009

    Hej Marie............och ni andra också
    Jag gör inte smycken själv det är för pilligt för mig utan jag köper in och säljer.
    Jag har en lite hemsida: http://smycken.dinstudio.se
    Detta handlar ju inte om mat det är bara en ( )

    Jag är som jag säkert skrivet redan så himla lat och det är ett dilemma men jag
    funderar på att kanske försöka simma. Vi får se.

    Grattis Marie till din viktnedgång det är kämpigt men med rätt inställning så går det
    om man bara vill det kan bara ta lite olika lång tid. Man måste få unna sig lite på vägen tror jag
    annar faller man lättare för alla frestelser.

    Ha det fin
    Marianne

    :D

  • Tingeling13 20 januari 2009

    Jag skrev in mig på viktväktarna den 15/9-08.
    Igår var jag på vv-möte och har nu nått mitt mål, jag har minska min vikt med 10,5 kg.
    Allt som allt har jag sedan i slutet av maj 2008 gått ner 15 kg, hoppas nu bara att jag kan hålla detta också. Det är ju nu det svåra börjar.

    Lycka till alla (Y), keep up the good work.

  • aser1 20 januari 2009

    skrev ett inlägg för 8 dagar sen om att jag skulle gå ner 10 kilo på 30 dagar efter 12 dagar hade jag gått ner 5,7 kg nu när det har gått 20 dagar har jag gått ner 7,8 kg äter ca 15 gram kolhydrater/dag ( det mesta kolhydraterna kommer ifrån lök och paprika som jag har som tillbehör till det kött eller fisk jag äter till lunch/middag) sen bara protein och proteindrinkar som mellanmål. spinner gör jag nästan varje dag har haft 2 vilodagar sen 1 januari började även idag att gå ska gå minst 1 mil om dagen hälsningar robert

  • aser1 20 januari 2009

    skrev ett inlägg för 8 dagar sen om att jag skulle gå ner 10 kilo på 30 dagar efter 12 dagar hade jag gått ner 5,7 kg nu när det har gått 20 dagar har jag gått ner 7,8 kg äter ca 15 gram kolhydrater/dag ( det mesta kolhydraterna kommer ifrån lök och paprika som jag har som tillbehör till det kött eller fisk jag äter till lunch/middag) sen bara protein och proteindrinkar som mellanmål. spinner gör jag nästan varje dag har haft 2 vilodagar sen 1 januari började även idag att gå ska gå minst 1 mil om dagen hälsningar robert

  • MollyAgnes 20 januari 2009

    :)har hittat ett recept här i mk på vitkålssallad för bantare. Fungerar den så bra som jag hört o hur ofta får man äta den? Jag har många,många kilon att gå ner o just nu ätereller dricker jag nästan bara pulver typ nutrilett, Men måste ju börja med mat oxå snart! Tänkte då fråga er om vitkäls
    salladen. cykling o gång är min huvudsakliga motion o har tappat 5kg på en o halv vecka.:D
    men behöver all hjälp o tips som ni har! Kram från MollyAgnes - alldeles ny här

  • MollyAgnes 20 januari 2009

    :)har hittat ett recept här i mk på vitkålssallad för bantare. Fungerar den så bra som jag hört o hur ofta får man äta den? Jag har många,många kilon att gå ner o just nu ätereller dricker jag nästan bara pulver typ nutrilett, Men måste ju börja med mat oxå snart! Tänkte då fråga er om vitkäls
    salladen. cykling o gång är min huvudsakliga motion o har tappat 5kg på en o halv vecka.:D
    men behöver all hjälp o tips som ni har! Kram från MollyAgnes - alldeles ny här

  • redd 21 januari 2009

    Skrivet av majamia den 5 jan 2009

    Skrivet av stina-greta den 5 jan 2009

    Ja, själv har jag aldrig testat viktväktarna, men har flera vänner som varit med. De flesta har det gått ganska bra för, tycker jag.
    Det som är mest positivt med viktväktarna tycker jag är att man behöver aldrig gå hungrig, och man får faktiskt äta allt. Man ska inte utesluta ngt ur kosten vill säga.
    Så varför inte testa? Önskar dig i så fall lycka till.


    Hej igen och tack! :D
    Ja så är det verkligen med vv,man är aldrig hungrig och det är väl en av vinsterna så att man inte småäter en massa. Jag älskar potatis så GI passar inte mig så bra :D Det får man äta mkt av på viktväktarna och det mättar bra.


    Du borde ta och läsa på om GI eftersom det låter som ditt problem är att du blir småhungrig. Poängen med GI är att hålla blodsockernivån på en jämn nivå vilket gör att man inte blir akut småhungrig. Även om du äter potatis finns det massor med andra saker man kan ändra på.

    Min personliga attityd mot GI är att äta det jag vill men är är det inte allt för besvärligt ändrar jag till GI alternativ, råris eller quinoa istället för vanligt ris. Fullkornspasta istället för vanlig etc. Vist inte riktigt, riktigt lika gott innan man har vant sig, men å andra sidan hur ofta bryr man sig om vad lunchen smakar?

  • MollyAgnes 23 januari 2009

    vad sägs om rotfruktspytt? Är det givänligt o grönsaksdippa. Vad ska man ha för dipsås

  • MollyAgnes 23 januari 2009

    ja jag glömde ju säga vem jag var. Det är MollyAgnes som pulvrar fortfarande. Vet tyvärr inte hur man lägger in bilder men lovar att lära mej

  • majamia 2 februari 2009

    Hej alla
    Här är det tugnt just nu. Hoppas på inspiration och att jag kommer igång igen!

  • safir74 2 februari 2009

    Håller med att det är lugnt just nu. Kämpar på med GI är lite motigt just nu dock men men skam den som ger sig :D

  • aser1 2 februari 2009

    Slut rapport på min viktnedgång där målet var 10 kilo på en månad..

    jag har gått ner ca 11kilo på 30 dagar nu ska jag ner8 kilo tll då har jag min målvikt +-3 kilo

    kost som har fungerat för mig i hop med en hel del motion är låg kolhydrat kost

    ps för att bli motiverad till att träna googla wanja 72 från gävle :)

    hälsningar robert

  • MollyAgnes 2 februari 2009

    ja i tre veckor har jag pulvrar, men idag har jag börjat äta lite mat, så att inte vikten ska stå stilla.
    Äter fortfarande var fjärde timme o dricker mitt pulver. Har gått ner 9 kg, men hur ska jag göra
    för att inte stå stilla eller gå upp? Detta undrar MollyAgnes:)

  • LaJefa 3 mars 2009

    Här kommer ett bra recept till dem som följer GI eller LCHF metoden. Servera dessa plättar istället för bröd eller potatis. Jättegoda och snabba att göra.
    Mina GI plättar

  • majamia 8 mars 2009

    Skrivet av LaJefa den 3 mar 2009

    Här kommer ett bra recept till dem som följer GI eller LCHF metoden. Servera dessa plättar istället för bröd eller potatis. Jättegoda och snabba att göra.
    Mina GI plättar


    Tack vilket härligt tips och recept! Precis vad jag behövde! Jag kämpar på så gott det går men inte är det lätt, tyvärr! (Y)

  • LaJefa 8 mars 2009

    Jag fick frysa in min goda dietsoppa...som jag gjorde här om dagen...var väl inte tillräckligt motiverad av att börja dieten. Idag ska jag på marknad och där har dem "danske pölsevagnen" och det är ett "måste" att käka en pölse med bröd när jag är där...soppan får jag väl ta fram i imorgon eller senare i veckan igen....för som sagt idag blir det pölse med bröd :D
    För er andra som är dietmotiverade lägger jag in min dietsoppa här...mycket bra "startskott" för att snabbt... få lite resultat...naturligtvis måste man fortsätta med en annan diet där efter.
    Smarrig dietsoppa med kryddiga frikadeller
    Lycka till!
    Här skiner solen (+24 grader) och jag tänker ta på mig bikinin:o (hoppas den passar!!!) och sola lite i eftermiddag:D

  • monac 8 mars 2009

    Skrivet av aser1 den 2 feb 2009

    Slut rapport på min viktnedgång där målet var 10 kilo på en månad..

    jag har gått ner ca 11kilo på 30 dagar nu ska jag ner8 kilo tll då har jag min målvikt +-3 kilo

    kost som har fungerat för mig i hop med en hel del motion är låg kolhydrat kost

    ps för att bli motiverad till att träna googla wanja 72 från gävle :)

    hälsningar robert


    grattis Aser1...10 kg...nä 11 kg var det- på 30 dagar ...heeelt otroligt!

  • majamia 8 mars 2009

    Skrivet av aser1 den 2 feb 2009

    Slut rapport på min viktnedgång där målet var 10 kilo på en månad..

    jag har gått ner ca 11kilo på 30 dagar nu ska jag ner8 kilo tll då har jag min målvikt +-3 kilo

    kost som har fungerat för mig i hop med en hel del motion är låg kolhydrat kost

    ps för att bli motiverad till att träna googla wanja 72 från gävle :)

    hälsningar robert


    Låter fantastiskt och vilken mormor! Härligt att se, så än finns det hopp!
    Jag har en bekant som gått ner 18kilo på knappt 3 månader vilket också är fantastiskt men då med hjälp av några pulversoppor som man endast får äta.
    Det är kanske inte så svårt att gå ner snabbt då utan svårast att sen lyckas hålla vikten. Så var det för min del ialla fall trots att jag gick på viktväktarna!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.