Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt baserad på räkor.

  • Mistys 15 februari 2011

    Hej alla MK:are. Nu skulle jag vilja ha er hjälp att rekomendera recept eller tips på en förrätt.

    Jag har fått för mig att jag på lördag vill servera någon form av räk coctail eller liknande i höga glas. Till detta en god brödbit. Har fått för mig att den gärna får innehålla vitlök, lite chili kanske, något grönt och olja att doppa brödet i. Alltså ingen klassisk med majonäsbaserad dressing. Finns det något sådant recept på MK?? Har sökt på lite olika sökord men hittar inget.
    Någon som vet eller har bättre idéer än mig ?

  • The_mama97mia 15 februari 2011

    Hej, låter gott ju!
    Jag har tyvärr inget eget recept så, men skulle tipsa dig om att utvidga sökning till salsa och eller ceviche.

  • irrevirre 15 februari 2011

    Kolla receptet Cassius trini-sallad, på recept.nu.
    Minns att deltagarna lovordade denna förrätt.

  • zudette 15 februari 2011

    Mitt tips!

    Räkcocktail med kräftstjärtar

    Smarr!!!!

  • Forsen 15 februari 2011

    Hej, kan varmt rekommendera denna:

    Räk- och avokadosallad

  • Penne 15 februari 2011

    Kanske kunde du bara göra en salladsblandning av tex räkor, avocado, sockerärtor babyspenat eller vad man nu vill ha, och sedan göra nån liten dressing på olja, chili o vitlök o blanda salladsblandningen med den?

  • amoz 15 februari 2011

    Jag har två, i mitt tycke supergoda förrätter där du kan byta ut laxen till räkor på den ena eller ha både och.

    Hawaii-räkor.

    Avokadococktail med grapefrukt och rökt lax.

  • Chillit 16 februari 2011

    http://www.matklubben.se/recept/mexikansk_raekcocktail_coctel_de_camarones__17679.html


    är en lite spicy räkcocktail :) Segerwitch som har receptet ^^

  • flingsalt 16 februari 2011

    Låter som att du vill göra vitlök och chiliräkor (i ganska mycket olivolja) med lite friterad persilja på toppen, och rostade trekantiga toasts att doppa! Mmmmums :)

  • Bannizz 16 februari 2011

    :P

  • Mistys 16 februari 2011

    Tack snälla för alla tips, Jag visste väl att om jag skulle slänga ut frågan skulle jag få svar. Ja flingsalt, något sånt hade jag tänkt mig! Nu har jag ju fått lite tips och kan ju faktiskt exprimentera fram nåt bra.
    Även receptet på recept.nu som nån tipsade om lät gott och liknande det jag tänkt mig så vi ska nog bli mätta och nöjda.!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.