Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredagsmys..Ja va blir det för gott ikväll..?

  • DoctorWho 19 mars 2011

    3 varmkorvar med bröd, framför datorn för första gången. Missade reprisen på ett tv-program, tur att det fanns på webben.

  • Cilla71a 25 mars 2011

    Ikväll blir det hemlagad pizza.

  • Starborg 25 mars 2011

    Ikväll blir det köpt pizza! Kommer inte hem förrän 18.30 och då orkar jag inte göra nåt annat!!

  • Okänd 25 mars 2011

    Vet inte om det kallas fredagsmys men kotletter och hasselbackspotatis blir det i alla fall.

  • monicadanell 25 mars 2011

    tacopaj:)

  • EidAn01 25 mars 2011

    ikväll blir det torsk med broccolimos! Jag är lite nyfiken på hur det ska bli. Jag tycker att det låter lite mycket som en vardagsrätt, men det är mamma som bestämmer{bashful};)

  • Buspippi 25 mars 2011

    Idag blev det taco eftersom vi hade färs. Dessutom så vet man att lilla fröken äter med vilket är trevligt.

  • hannaomagnus 25 mars 2011

    Jag tänkte göra våfflor, vad annars ikväll???

    Men köra med rökt lax och pepparotscreme inledningsvis och kanske något annat matigare att toppa med.

    Så får det bli krusbärssylt och grädde till efterrätt-med våffla.

    Ha en trevlig kväll!

  • bigganv 25 mars 2011

    Det blev våfflor när vi kom hem i em, och i kväll blir det varma mackor med champinjon- resp. räkstuvning.....

  • ssvea 25 mars 2011

    Jobbar till midnatt så det blir lite köpepizza ihop med gubbarna.

  • Lenkan 25 mars 2011

    Här blir det kycklingsallad med ost och bacon i och vitlöksbröd till

  • MatAnders 25 mars 2011

    Ugnsgratinerade formbröd med svampstuvning.

  • Roggan 25 mars 2011

    Här blev det grillade älgrevbenspjäll.

  • mattjejen 25 mars 2011

    Tomtegröt, sirap, mjölk i glas å en hårding me skinka... känns som de skulle va jul :o men nu blir de lite chips...

  • Buspippi 8 april 2011

    Idag äter vi hemmagjord pizza. Sedan har min lilla fröken bestämmt att vi ska prova glassen som vi gjorde i veckan. Banan, annanas och kokosglass. Jag har en ett litet "glassmonster" här hemma så hon väljer oftast glass till både fredags och lördags mys. Själv tar jag gärna några godisbitar eller några rutor choklad men eftersom dottern inte har fått börja äta godis ännu så blir det senare i kväll när hon sover.

  • Gnurf 8 april 2011

    Det blir Bastu här med utsikt över en frusen Bottenvik. Tände för 1 timma sedan å nu är det 62 grader...dax att gå ut å sträcka ut sig på översta laven.

    Mer Bastu åt Folket!!!!

    (Y)

  • mariec 8 april 2011

    Förrätt: Heta räkor i olja
    Varmrätt: Planka på tysk (?) oxfile
    Sen soffan.................................

  • anette_m 8 april 2011

    Det blev ungstekta kycklingklubbor och grönsaker med stora vita bönor och mat vete till.
    Ett recept från coop som vi testade i kväll och det var gott {eat}

  • boz1965 8 april 2011

    Har precis käkat Bœuf Bourgignonne och tänker nu avrunda med kaffe och whisky (tycker inte om cognac).

  • Erajscha 8 april 2011

    Här får vi snart gäster som är vegetarianer så det blir chili sin carne med couscous och turkisk yoghurt.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.