Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fredagsmys..Ja va blir det för gott ikväll..?

  • The_mama97mia 8 april 2011

    Här blev det tacos till ungdomarna. Måste nu vara säkert 2-3 månader sen vi åt tacos sist?
    Jag tog en macka av mitt nybakade surdegsbröd, lite kokt blomkål, och sallad till det.
    Sen kom godisskålarna fram!

  • kristin1979 8 april 2011

    En tallrik med räkor, romsås, rostat bröd, avokado.
    blinier med gräddfil, rödlök och rom.
    Some Zin till

  • Cilla71a 9 april 2011

    Igår blev det hemlagade hamburgare. Lite senare blev det chips & godis till barnen.

  • DoctorWho 22 april 2011

    Frasiga rullen
    Ändrade lite i fyllningen, lite riven ost, purjolök och prevencalska örter. Jag åt den med isbergssallad, gurka och pepsi cola. MUMS!

  • lazzekock 6 maj 2011

    Nu är det härdsmälta,men kanske lite asiatiskt typ thaifood..mm.. friterat får det bli tror jag,lite fläsk,lite kyckling å ett par vårrullar kanske..återkommer med recepten om jag bestämmer mig för det..sitter på några riktigt grymma Kinesiska/thaivarianter,far till butiken nu så får vi se..

  • The_mama97mia 6 maj 2011

    Fredagsgrillat här. Karrékotlett med örtkryddning, halloumiost, sparris med bacon, m.m.
    Tror jag.

  • 123Linnea 6 maj 2011

    Sitter med ett glas bubbel bredvid mig. I kväll blir det lite fiskplock - kallrökt lax, varmrökt citronpepparlax, skagenröra, fräst spenat, rostade mackor, nån ost, mera bubbel...

  • ingbrittan 6 maj 2011

    I kväll blir det fläskfile med mögelost den är så jättegod och enkel att göra ,receptet
    finns på min recept sida och heter "Mycket god fläskfile och enkel att göra"

  • katrin59 6 maj 2011

    Varför måste man ha fredagsmys???
    Varje kväll äter vi tillsammans och varför skulle det vara mysigare på fredagen? Att äta framför TV-n - skulle det vara mysigt? jag tycker bara att det är obekvämt.
    Det är ju mysigt att slappa efter en jobbig vecka om man är ledig dagen efter men det är ju inte alla.
    För väldigt många är det en press att prata om fredagsmys,inte kul att fira den ensam.{disapointed}

  • LinneaThornberg 6 maj 2011

    tacos har vi ätit idag, nu tar vi en drink och äter choklad och chips stjärnor :)

    för att svara på ovanstående: fredagsmyset är ju när hela familjen samlas och firar helgens ledighet, med tex extra lyxig middag och efterrätt. klart att man kan ha "ensam fredagsmys" göra det lätt med gott för sig, strunta i alla måsten och bara njuta av helgen :)

  • lazzekock 23 mars 2012

    Jag har härdsmälta tips emottages,,Tack på förhand/Lazze

  • The_mama97mia 23 mars 2012

    @la.zzekock -
    här har jag också fått stopp i tankegångarna. Sonen gick just o skulle på Disco, betyder att han inte är hemma o vill ha mat förrän Seeeent...
    Dottern är också på rymmen, så så himla mkt mys blir det la inte iquäll.
    Jag satsar på lite plockmat, köpte finfina rädisor idag! Melon, ostkuber, lite korvsnuttar, m.m. o rostat bröd...

  • farmoringer 23 mars 2012

    Ja mys.. Middagen tycker jag väl inte är själva myset på fredagskvällen. I och för sig äter vi relativt tidigt.
    Myset sen blir väl lite dessertost, skulle jag tro..

  • Hilmer54 23 mars 2012

    Efter sen trist förkylning håller smaklökarna att längta efter nåt gott.
    I ugnen just nu.
    Plankstek bestående av hasselbackspotatis, älgfile o hemgjord bea-sås.
    Till detta ett gott rött vin.
    Efterrätt blir panacotta m rårörda åkerbär.
    Sen mys under pläden i fotöljen och The Voice.

  • Anderstam 23 mars 2012

    Har ägnat eftermiddagen åt att laga "Fläsklägg och rotmos"
    Finns det något mysigare ? :)
    Blåbärsglass med jordgubbssylt till Skavlan.
    Sen är fredagen fulländan.

  • emaxen 23 mars 2012

    {highfive}
    Jag & dottern ska äta färska räkor med gött tillbehör, köpte faktiskt alkoholfritt vin på Citygross idag som ska testas, (måste köra bil i kväll så det får duga.)
    Dottern har beställt Fanta exotic så det står i kylen.

    Gubben ligger i sängen med influensa & grabben är hos flickvännen.

    Så det blir tjejkväll framför tv:n{highfive}

  • lazzekock 23 mars 2012

    De blev biffar, trimmade med sweet and sour,grädde.peppar o salt..Vardags mat..,får hitta på nått gott till imorgon..))

  • lazzekock 13 april 2012

    Hej ja idag blir det bakad potatis med kafferastens goda fyllningar,å så kanske en liten köttbit me friterad pommes med lite grönsallad,desserten blir nog nån pannacotta med passionsfrukt..mums(Y) både pannacottan o fyllningarna till bahpotatisen finns här på MK s receptbank eller i mina sparade recept..

  • Lenkan 13 april 2012

    Grillen blir det ikväll. Fläskkotletter med honung/chilimarinad, grillad paprika och en sallad till det.
    Kanske blir lite popcorn till kvällen när barnet sover

  • irrevirre 13 april 2012

    Mmmmm, vi har nu ätit grillade hamburgare? Penslades med Jack Daniels bbq-så. Oj vad gott det blev:) Tur hade vi ocså, det började regna i slutet av grillningen...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.