Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frön från chillifrukt????

  • Bamsesemla 30 juli 2008

    hej!

    Jag undrar om nån vet om man kan plantera frön från färsk chillifrukt och ur man gör i så fall, hur djupt dom ska ner, hur ljust dom ska stå , vattning mm.

    :'(

  • vanillalover 30 juli 2008

    Torkade chilisar kan du plantera frön ifrån. Kola tidigare inlägg om det. Jag har just nu 3 stora plantor med massor av chilis som blivit gröna.Bara väntar tills de blir röda så jag kan skörda, äta och njuta :-)
    /Marie

  • Fiona 30 juli 2008

    Mamma torkar alla möjliga frön och kärnor för att sedan så. Bara att prova och se hur det blir! Så dem som vanliga frön i matjord.

  • Spicegirl 1 augusti 2008

    Hej!

    Jag tog fron fran en pase torkade (new mexico) chillis och dom vaxte bra i krukor i fonstren och blev hoga plantor med mycket frukt! Jag bara tryckte ner nagra fron i varje kruka nan centimeter typ och pa med mkt vatten i borjan sen bara sag till att jorden holls fuktig. (ursakta stavning saknar svenskt tangentbord) Se upp for soliga fonster bara sa inte de unga plantorna branns sonder.

    Lycka till!(H)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.